تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:42
154 بازدید
کد خبر : 188066

اهداء هنرکارت به هنرمندان استان کرمان از رفسنجان آغاز شد

اهداء هنرکارت به هنرمندان استان کرمان از رفسنجان آغاز شد

ایسنا/کرمان مراسم آغاز اهدای هنر کارت به هنرمندان در استان کرمان امشب ۲۰ بهمن ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سینما گلستان رفسنجان برگزار شد. “محمدرضا علیزاده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: اهدای مرحله اول هنر کارت‌ها در استان آغاز شده که ۱۷۵۰ هنر

اهداء هنرکارت به هنرمندان استان کرمان از رفسنجان آغاز شد

ایسنا/کرمان مراسم آغاز اهدای هنر کارت به هنرمندان در استان کرمان امشب ۲۰ بهمن ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سینما گلستان رفسنجان برگزار شد.

“محمدرضا علیزاده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: اهدای مرحله اول هنر کارت‌ها در استان آغاز شده که ۱۷۵۰ هنر کارت در کل استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این مرحله به هنرمندان  تقدیم می شود.

وی افزود: در شرایط خاصی که بعد از کرونا بر دنیای هنر حاکم شد و مسائل ویژه ای برای هنرمندان به وجود آمد که هنرمندان در این دوران بیشترین آسیب را دیدند.

علیزاده تصریح کرد: ارتباطی بین مخاطب و هنرمندان وجود دارد که در دوران کرونا این ارتباط فیزیکی و رودرو وجود نداشت در هنرهایی به مانند تئاتر و نمایش، آموزش های هنری و … این ارتباط وجود نداشت و کار را سخت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیاان کرد: بعد از جریان کرونا، وقتی از صنوف حرف به میان می آمد کمتر به مسائل هنرمندان پرداخته می شد که مشکلات هنرمندان ویژه تر بود و تسهیلات بایستی به گونه ای به هنرمندان پرداخت شود که بازپرداخت ها کم و اقساط در درازمدت باشد و تا به حال از هنرمندان در بعضی از سامانه ها برای دریافت تسهیلات با سودهای کم ثبت نام شده که کارهای آن در حال انجام است.

علیزاده با اشاره به اینکه رفسنجان از شهرستان هایی است که از ظرفیت فضای مجازی در ایام و مناسبت های مختلف در شرایط کرونایی در طول سال جاری استفاده کرده، افزود: هر چند در بستر فضای مجازی، بعضی از کارهای هنری و فرهنگی برگزار شد که امید است دوباره در فضای واقعی شاهد اجرای کارهای فرهنگی باشیم.

وی بیان کرد: هنر کارت مختص هنرمندان است که باید اطلاعات هنرمندان در بانک اطلاعاتی صندوق هنرمندان به ثبت برسد تا پالایش‌ها صورت گیرد تا بعضی از تسهیلات، بیمه عمر و … به آنها تعلق بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به شروع نخستین سینما کتاب در کشور در شهر رفسنجان اشاره کرد و درخصوص پایتختی کتاب در رفسنجان گفت: این پروسه باید در مدت طولانی اجرا شود و در این مدت باید ایده ها جمع آوری شده و اجراء شوند که رفسنجان در سال گذشته به عنوان شهر خلاق شناخته شد.

به گفته وی رفسنجان ظرفیت های خوبی در حوزه های هنرهای تجسمی و مطبوعات و… دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها