تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 21:39
314 بازدید
کد خبر : 208237

بزرگترین رمز و راز الگوریتم گوگل: همه چیزهایی که در مورد کلیک ها، CTR و نرخ پرش گفته شده است

بزرگترین رمز و راز الگوریتم گوگل: همه چیزهایی که در مورد کلیک ها، CTR و نرخ پرش گفته شده است

این بزرگترین رمز و راز و بحث در مورد الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است. برای مدت طولانی، جامعه SEO بحث کرده است: آیا نرخ کلیک ("CTR") لیست نتایج جستجو یک عامل رتبه بندی است؟ یا «نرخ پرش» و «زمان ماندگاری» مرتبط نزدیک؟ من تمام آنچه گوگل تا به حال در این مورد گفته است،

این بزرگترین رمز و راز و بحث در مورد الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است. برای مدت طولانی، جامعه SEO بحث کرده است: آیا نرخ کلیک ("CTR") لیست نتایج جستجو یک عامل رتبه بندی است؟ یا «نرخ پرش» و «زمان ماندگاری» مرتبط نزدیک؟

من تمام آنچه گوگل تا به حال در این مورد گفته است، همراه با برخی از مشاهدات و نظرات را به شما ارائه می کنم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.png

کلیک ها، CTR، نرخ پرش و زمان ماندن

اگر در سئو جدیدتر هستید، توضیح مفهوم کلیک یا نرخ کلیک ("CTR") به عنوان عوامل رتبه بندی ساده است. هنگامی که کاربر جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد، می تواند بر روی لیستی در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک کند. گوگل می‌تواند این کلیک‌ها را به‌عنوان نوعی رای برای محتوای نتایج حساب کند و به لیست‌هایی که کلیک‌های بیشتری را برای کلمه کلیدی مورد نظر جلب می‌کنند، توانایی رتبه‌بندی بیشتری بدهد.

به طور مشابه، "زمان ماندن" می تواند شمارش مدت زمان ماندن فرد در یک صفحه وب پس از کلیک کردن بر روی صفحه ای از نتایج جستجو باشد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.png

«جهش» زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی به یک صفحه وب کلیک می‌کند و بدون پیمایش به صفحه دیگری از آن خارج می‌شود. فرض بر این است که اگر یک پرش خیلی سریع اتفاق بیفتد، کاربر ممکن است محتوای صفحه را برای درخواست خود نامطلوب ببیند.

"زمان اقامت" همچنین مدت زمانی است که کاربر ممکن است قبل از کلیک کردن در جای دیگری یا بازگشت به نتایج جستجو در صفحه وب بماند. همه این سیگنال‌ها بر روی لیست‌های کلیک در نتایج جستجو متمرکز می‌شوند.

نرخ کلیک گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی

نرخ کلیک یا «CTR» بحث‌برانگیزترین و مرموزترین «عوامل رتبه‌بندی» گوگل است.

رمز و راز: آیا CTR و نرخ پرش فاکتورهای رتبه بندی هستند؟

علیرغم اینکه بسیاری از همکارانم معتقدند خط رسمی گوگل در مورد CTR یا نرخ پرش عوامل رتبه بندی نیستند، من اعتراف می کنم که مدت هاست در مورد این سوال تردید داشتم و اغلب مشکوک بودم که واقعاً می تواند یک عامل رتبه بندی باشد. در نظرسنجی اخیری که در توییتر انجام دادم، CTR به عنوان جنجالی ترین فاکتور در بین تمام فاکتورهای رتبه بندی انتخاب شد.

با این حال، دلایل خوبی وجود دارد که کاربران گوگل را باور کنیم وقتی به شما می گویند چه چیزی بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد یا نه. من خودم در بازیابی اطلاعات کار کرده‌ام، و با تعدادی از انجیلیست‌های رسمی گوگل شخصاً یا از طریق چت، ایمیل و غیره آشنا و با آنها صحبت کرده‌ام – و آنها به طور یکسان توصیه‌های عالی می‌کنند و به نظر می‌رسد که همه افراد بسیار صادق و عموماً خوبی هستند.

ولی…

… بر اساس تمام فاکتورهای رتبه بندی کلاسیکی که می دانیم، لحظاتی وجود داشته است که چیزی بالا می رود و در رتبه بندی می ماند که به نظر نمی رسد باید باشد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.png

من مدت‌هاست در مدیریت شهرت آنلاین کار کرده‌ام که در آن سئو به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سعی کنم نحوه ظاهر شدن یک شخص یا سازمان در جستجو را هنگام پرسش شدن نامشان بهبود بخشم.

موارد عجیب و غریبی وجود داشته است که در آن یک پست وبلاگ یا مقاله ناخوشایند با تعداد کمی یا بدون لینک خارجی اصلی به طور ناگهانی در رتبه بندی ظاهر می شود – و فقط باقی می ماند.

در مقابل، محتوای دیگری که مدت طولانی‌تری وجود داشته و پیوندهای قوی‌تری دارد، نمی‌تواند در برابر آیتم‌های گرم مورد توجه قرار گیرد.

وقتی این موارد مخرب شهرت در صحنه ظاهر می شوند، نمی توانید تفاوت را متوجه شوید. چنین صفحاتی اغلب عناوین جنجالی و جذاب دارند، در حالی که تمام صفحات دیگر درباره یک موضوع عناوین معمولی تر و محافظه کارانه تری دارند.

وقتی نامی را جستجو می‌کنید و عنوانی را می‌بینید که به آنها اشاره می‌کند به همراه کلمه «دادخواست»، «کیفرخواست»، «معروف شده»، «دستگیر»، «کلاهبرداری» و غیره، بلافاصله کنجکاو می‌شوید و می‌خواهید کلیک کنید تا بشنوید در مورد چیست.

من گاهی اوقات این را به عنوان "سرنگونی در بزرگراه اطلاعاتی" توصیف کرده‌ام، زیرا شبیه این است که وقتی مردم یک خرابه وحشتناک را در جاده می‌بینند، از سرعت خود کم می‌کنند و نگاه می‌کنند. عنوان رسوایی را در نتایج جستجو می بینید و انگیزه این است که روی آن کلیک کنید.

اغلب به نظر می‌رسد که سرفصل‌های رسواکننده همچنان باعث جلب کلیک می‌شوند، و به نظر می‌رسد این فعالیت باعث می‌شود که محتوا در رتبه‌بندی بالای صفحه ۱ گوگل ظاهر شود.

من حتی تیترهای رسوایی بیشتری را در صفحات مثبت طراحی کرده ام تا توجه مشتری را جلب کنم. هنگامی که محتوای مهندسی شده بیشترین توجه را به خود جلب کرد، آیتم منفی اصلی شروع به کاهش در نتایج می کند. وقتی این اتفاق می افتد، به نظر می رسد که کلیک های کاربران مقصر هستند.

اما آیا پویا فقط همبستگی تصادفی است؟ یا دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد می تواند باشد – نتیجه ای که تا حدی بر اساس مقادیر نسبی اعداد کلیکی است؟

دلایل مشکوک بودن گوگل از CTR به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند

فراتر از مثال های حکایتی من، دلایل خوبی وجود دارد که گمان کنیم گوگل می تواند از کلیک روی پیوندها در نتایج جستجو به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کند. اینجا چندتایی هستند:

۱. گوگل مدت هاست که کلیک روی لینک های خود را دنبال می کند

اگر این داده ها استفاده نشده است، چرا کلیک ها را ردیابی کنید؟ وقتی برای اولین بار به HTML نتایج گوگل نگاه کردم و دیدم که پیوندها در حال ردیابی هستند، سعی کردم به یاد بیاورم. ممکن است زمانی در اوایل دهه ۲۰۰۰ باشد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها