تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 12:33
371 بازدید
کد خبر : 208534

تام هنکس در فیلمبرداری فیلم «افراد دور» تقریباً مرده بود

تام هنکس در فیلمبرداری فیلم «افراد دور» تقریباً مرده بود

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده تام هنکس یکی از چشمگیرترین مسیرهای حرفه ای را در بین مردان برجسته نسل خود دارد. در حالی که هنکس برای اولین بار خود را به لطف بازی های کمدی خود در فیلم های کلاسیک اسلپ استیک مانند Splash و Bachelor Party به

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده تام هنکس یکی از چشمگیرترین مسیرهای حرفه ای را در بین مردان برجسته نسل خود دارد. در حالی که هنکس برای اولین بار خود را به لطف بازی های کمدی خود در فیلم های کلاسیک اسلپ استیک مانند Splash و Bachelor Party به مخاطبان سراسر جهان معرفی کرد، او به سرعت ثابت کرد که بازیگری همه کاره تر از آن چیزی است که هرکسی انتظارش را داشت. 

در حالی که هنکس دو جایزه اسکار متوالی را برای بازی های دراماتیک عمیق خود در فیلادلفیا و فارست گامپ دریافت کرد، نقش سخت بدنی او در فیلم بقای جذاب رابرت زمکیس، Cast Away، یکی از تاثیرگذارترین نقش های کل دوران حرفه ای او باقی مانده است. اگرچه شخصیت او در طول فیلم با عذاب‌های جسمی و روانی شدیدی روبه‌رو می‌شود، زندگی هنکس در طول ساخت فیلم Cast Away در واقع در خطر بود.

 

«Cast Away» درباره چیست؟

Cast Away کارمند مدیریت سیستم های فدرال اکسپرس، چاک نولند (هنکس) را دنبال می کند که اغلب به سراسر جهان سفر می کند تا مشکلات نرم افزاری شرکت های ماهواره ای را برطرف کند. در حالی که چاک برای انجام کارش به خوبی مجهز است و به سفرهای طولانی عادت کرده است، او به دنبال این است که با دوست دخترش، کلی فریرز (هلن هانت) زندگی کند تا بتوانند تشکیل خانواده بدهند. پس از اینکه یک شام شب کریسمس با تماس اضطراری از مالزی قطع می شود، چاک مجبور می شود برای حل این مشکل ترک کند. فیلم Cast Away آخرین وضعیت کابوس‌آمیز گم شدن را بدون امید به نجات تصور می‌کند. پس از سقوط هواپیمای چاک در جزیره ای مرموز در وسط اقیانوس آرام، او باید اقدامات شدیدی را برای زنده ماندن انجام دهد.

در حالی که سکانس سقوط هواپیما به خودی خود کاملاً وحشتناک است، Cast Away با نشان دادن تأثیر غیرانسانی انزواگرایی در منطقه ای که از زیرساخت های اجتماعی حذف شده است، وحشت ایجاد می کند. پس از گذراندن ماه‌ها بدون تماس با افراد دیگر، قدرت شناخت چاک شروع به کاهش می‌کند و او را مجبور می‌کند با اشیاء بی‌جان ارتباط برقرار کند تا نظر خود را بیان کند. در یکی از جذاب‌ترین تحولات فیلم، چاک شروع به صحبت با توپ والیبالی می‌کند که نامش را «ویلسون» گذاشته است. رابطه عاطفی شگفت انگیزی که چاک با ویلسون ایجاد می کند نشان می دهد که چگونه گرسنگی از اجتماعی شدن می تواند باعث جنون شود. تجزیه و تحلیل متفکرانه تنهایی، Cast Away را از نظر روانشناسی جالب تر می کند.

 

در حالی که فیلمنامه استادانه ویلیام برویلز جونیور، فیلمنامه نویس آپولو ۱۳، کار بزرگی در تثبیت چاک به عنوان یک شخصیت انجام می دهد، بازی هنکس بود که Cast Away را به یک کلاسیک مدرن تبدیل کرد. در حالی که او مهارت های خود را به عنوان یک بازیگر نمایشی با چندین بازی درخشان ثابت کرده بود، هنکس مجبور بود تماشاگران را درگیر داستانی کند که در آن او تنها بازیگر روی پرده در اکثر داستان بود. او همچنین دستخوش یک دگرگونی فیزیکی شد که به طرز چشمگیری فیزیک او را تغییر داد به طوری که عوارض جسمی انزوای چاک مشهود بود. در حالی که مطالب نیازمند تعهد شدید به نقش بود، هنکس آن را در یکی از بهترین نقش‌هایش تا به امروز انجام داد.

 

چرا «دور انداختن» خیلی خطرناک بود؟

در حالی که فیلم به جزئیات طولانی‌ای که مردم برای زنده ماندن در شرایط خطرناک می‌روند، پرداخت، هنکس مجبور شد در حین فیلمبرداری فیلم Cast Away برای زندگی‌اش بجنگد. در حین فیلمبرداری صحنه های اولیه بود که چاک در حال بررسی پارامترهای خانه جدید غیرمنتظره خود بود که هنکس بریدگی شدیدی روی پای خود دید که او را به بیمارستان فرستاد. در حالی که هنکس در بیشتر مراحل تولید کاملاً در شخصیت بود، مجبور شد سه روز از فیلمبرداری استراحت کند تا سریعاً به بیمارستان منتقل شود و تحت درمان قرار گیرد. اگرچه او تصور می‌کرد که بریدگی فقط یک زخم است، اما هنکس فاش کرد که سمی که پای او را آلوده کرده بود تقریباً جانش را گرفت. برای هنکس، که به عنوان تهیه کننده Cast Away نیز فعالیت می کرد، مطمئناً این یک تجربه روشنگر بود.

تولید Cast Away به روشی غیرمعمول تکمیل شد، زیرا زمکیس می‌خواست به هنکس این آزادی را بدهد که کاملاً در شخصیت غوطه‌ور شود. در حالی که فیلم بر اساس زمانی فیلمبرداری نشد، زمکیس برای فیلمبرداری هیجان انگیز روانشناختی فراطبیعی با همکاری میشل فایفر و هریسون فورد، استراحت کوتاهی از تولید کرد. در طول فیلمبرداری، هنکس توانست وزن کم کند و ریش خود را بلند کند تا کاهش سلامتی چاک واقع بینانه تر به نظر برسد. در حالی که مطمئناً می‌توان از گریم و جلوه‌های بصری برای ایجاد این تغییرات بصری استفاده کرد، فیلم به لطف تمایل هنکس برای متعهد شدن به فیزیکال موفق شد.

 

در حالی که مطمئنا تولید آسانی نداشت، فیلم Cast Away به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زندگی حرفه‌ای هنکس و زمکیس به یاد می‌آید. هنکس برای بازی خود نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و طراحی صوتی چشمگیر فیلم باعث شد تا نامزدی بهترین صدا را به همراه داشته باشد. این یکی از آخرین مواردی بود که زِمکیس واقعاً راهی برای ارتباط با مخاطبان پیدا کرد. در حالی که او در دهه‌ی بعد آزمایش با فناوری CGI و انیمیشن را آغاز کرد، تکنیک‌های عملی فیلم‌سازی که Zemeckis در فیلم Cast Away به کار برد نشان می‌دهد که او چقدر خلاق است.

 

«Cast Away» درخشش تام هنکس را نشان می‌دهد

در حالی که او متعاقباً در برخی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم بازی کرد، هنکس هرگز نقش دیگری مانند چاک از فیلم Cast Away دریافت نکرد. این فیلم به‌طور منحصربه‌فردی با استعدادهای او سازگار بود، زیرا او می‌توانست از بسیاری از رفتارهای فیزیکی که در آثار کمدی اولیه‌اش تجسم کرده بود، برای جلوه‌ای دراماتیک‌تر استفاده کند. در حالی که Cast Away می‌توانست به‌راحتی یک شعار طاقت‌فرسا باشد که چیزی جز برجسته کردن بدبختی چاک نداشته باشد، هنکس آن را به داستانی الهام‌بخش درباره پیروزی روح انسان تبدیل کرد. این گواهی بر توانایی های دراماتیک قوی او است که لحظات پایانی بین چاک و کلی به همان اندازه دلخراش است.

علاوه بر ارائه عملکردی درخشان، Cast Away هنکس را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت تثبیت کرد. هنکس فیلم‌هایی را تولید کرده است که در خودش بازی کرده و در کنار همکار دیرینه‌اش استیون اسپیلبرگ برای تولید گروه برادران حماسی جنگ جهانی دوم HBO و پس از آن، اقیانوس آرام، کار کرده است. هنکس هم در جلو و هم پشت پرده یکی از سختکوش ترین هنرمندان این صنعت است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها