تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 13:11
3488 بازدید
کد خبر : 208494

تست‌های GPU Tensor G3 Google Pixel 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهند

تست‌های GPU Tensor G3 Google Pixel 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهند

به گزارش روزن نیوز و به نقل از گسمارنا  گوگل بار دیگر با سامسونگ همکاری کرد تا Tensor G3 را بسازد، چیپست که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو جدید را تامین می کند. این دستگاه از ریخته‌گری‌های ۴ نانومتری سامسونگ بیرون آمده و دارای یک CPU 9 هسته‌ای (۱x Cortex-X3 + 4x A715 +

به گزارش روزن نیوز و به نقل از گسمارنا  گوگل بار دیگر با سامسونگ همکاری کرد تا Tensor G3 را بسازد، چیپست که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو جدید را تامین می کند. این دستگاه از ریخته‌گری‌های ۴ نانومتری سامسونگ بیرون آمده و دارای یک CPU 9 هسته‌ای (۱x Cortex-X3 + 4x A715 + 4x A510) و یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-G715 است.

گوگل جزئیاتی را در مورد این پردازنده گرافیکی فاش نکرده است، اما به نظر می رسد که دارای ۷ واحد محاسباتی است، مشابه Tensor G2 سال گذشته (که Mali-G710 بود). این GPU چقدر کارآمد است؟ Golden Reviewer تست هایی را برای کشف این موضوع انجام داده است.

با شروع با ۳DMark Wildlife Extreme، چیپ‌ست‌ها بر اساس امتیاز تقسیم بر توان متوسط (پس بالاتر بهتر است) رتبه‌بندی می‌شوند. G3 آنقدرها خوب عمل نمی کند – سرعت آن تقریباً به اندازه Apple A14 است و کندتر از Snapdragon 8 Gen 1 است.

تست‌های GPU Tensor G3 Google Pixel 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهند
چیپست مورد توجه در این تست ها در واقع Dimensity 9200 مدیاتک است. همچنین از Mali-G715 (با ۱۱ واحد محاسباتی) استفاده می کند اما بر روی یک گره ۴ نانومتری از TSMC ساخته شده است. Dimensity با اختلاف زیادی از Tensor بهتر عمل می کند، اما از نظر کارایی تقریباً برابر است.

با حرکت به سمت GFXBench Aztec (قسمت پشتی Vulkan/Metal، ۱۴۴۰p خارج از صفحه)، Dimensity یک بار دیگر Tensor را آموزش می دهد و تقریباً دو برابر نرخ فریم را ارائه می دهد، اما تقریباً دو برابر قدرت می گیرد، بنابراین اساساً از نظر بازدهی یکسان است. تا حدودی ناامید کننده Tensor G3 در این آزمایش تنها یک ارتقاء کوچک نسبت به G2 است (شکاف در Wildlife بسیار مهمتر بود).

تست‌های GPU Tensor G3 Google Pixel 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهند
در نهایت، یک تست دیگر GFXBench (نسخه ۳.۱) نشان می دهد که شکاف بین تراشه گوگل و مدیاتک در ۱۰۸۰p کمتر است. با این حال، محاسبه توان مصرفی این دو چیپست تقریباً یکسان است.

تست‌های GPU Tensor G3 Google Pixel 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهند
طبق گفته Golden Reviewer، گره LPP 4 نانومتری سامسونگ ۱.۵ تا ۲ نسل از گره TSMC 4 نانومتری عقب تر است. در تست‌های سخت‌تر Tensor G3 با تراشه‌های پرچم‌دار کنونی قابل رقابت نیست، به تراشه‌هایی که در پشت گوشه هستند اهمیتی نمی‌دهیم – اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دیمنسیتی ۹۳۰۰ باید قبل از پایان سال جاری رونمایی شوند.

نقطه ضعف گره به خوبی برای Exynos 2400 خود سامسونگ نیست، اگرچه این پردازنده گرافیکی کاملاً متفاوتی دارد – یکی مبتنی بر فناوری RDNA 3 از AMD، بنابراین یک مزیت معماری می تواند آن را در بازی حفظ کند.

به گوگل برگردیم، Tensor G4 احتمالا بار دیگر در کارخانه ریخته گری سامسونگ ساخته خواهد شد زیرا گوگل هنوز به تخصص تیم Exynos نیاز دارد. با این حال، شایعات حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی طراحی داخلی است که به سامسونگ وابسته نیست. که در سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها