تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 17:58
156 بازدید
کد خبر : 187333

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

ایسنا/سمنان نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷ به عنوان یک انقلاب مردمی و الهی نام برد و گفت: رهبری امام راحل در کنار رویکرد مکتبی و انقلابی و همراهی‌های مردمی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسن ابوترابی در راهپیمایی ۲۲بهمن سمنان با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی با

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب از منظر ابوترابی/نرخ تورم فعلی زیبنده نظام نیست

ایسنا/سمنان نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷ به عنوان یک انقلاب مردمی و الهی نام برد و گفت: رهبری امام راحل در کنار رویکرد مکتبی و انقلابی و همراهی‌های مردمی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسن ابوترابی در راهپیمایی ۲۲بهمن سمنان با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی با الهام از مدرسه عاشورا و اندیشه‌های سیاسی و الهی امام حسین(ع) شکل گرفت اظهار کرد: پیام روشن امام خمینی در انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بود و انقلاب اسلامی با همین تفکر و اندیشه شکل گرفت.

وی از امام (ره) به عنوان پیام‌آور عاشورا در انقلاب اسلامی نام برد و افزود: مهمترین ریشه انقلاب اسلامی، مکتب و آموزه‌های دینی و مبانی فکری و نظری اسلام بود،مکتبی که زیربنای حرکت عظیم ملت ایران در انقلاب اسلامی ۵۷شد.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مکتبی که از مشعل فروزان و پرفروغ قرآن، آموزه‌های دینی، سیره نبوی و ائمه معصومین(س) الهام گرفته و تکیه آن بر معرف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن و عترت باشد بی‌تردید از اعتلای ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ۵۷ چنین بود.

ابوترابی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن و معارف اسلامی بر پیوند سعادت بشر در دنیا و آخرت به مدد دو گوهر گران‌بها”ایمان و عمل صالح” تکیه دارند خاطرنشان کرد: از منظر قرآن، انسانی به حیات راستین دست می‌یابد که شالوده مبانی فکری و اعتقادی او را دانش و معرفت و ایمان به خدا سامان داده باشد.

وی با اذعان به اینکه انسان و جامعه‌ای به سعادت می‌رسد که در سایه ایمان و معرفت حرکت کرده و به عمل صالح آراسته باشد ادامه داد: از نگاه قرآن انسان و جامعه‌ای به سعادت دست می‌یابد که به کمال عقلانی و رفتاری و عمل کامل دست یافته باشد و عمل کامل نیز عمل صالحی است که براساس علم و معرفت و ایمان و با انگیزه الهی شکل بگیرد.

ریشه‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی گفت: مکتب مهمترین ریشه انقلاب اسلامی است و رهبری دیگر ریشه و رکن اساسی انقلاب اسلامی است و این دو در کنار همراهی ملت ریشه‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رهبری از ارکان و ریشه‌های اساسی انقلاب بود تصریح کرد:این رهبری؛  رهبری برآمده از آموزه‌های قرآنی و وحیانی است و در نگاه قرآن و در نگاه پیامبر عظیم‌الشان(ص) و ائمه معصومین(س) و اولیاء دین، رعامت و رهبری در جامعه اسلامی باید در دست توانای پیامبر خدا، پیشوایان معصوم و در دوران غیبت در دست فقهای عادل و شجاع باشد فقیهی که توانایی مدیریت و رهبری جامعه اسلامی را داشته باشد.

زعامت فقها، زعامت علم است

ابوترابی با بیان اینکه زعامت فقها، زعامت علم است اضافه کرد: در رهبری الهی تمام توجه به آن است که تمامی قدم‌ها برای خدا برداشته شود و چه در امام دیروز و چه در رهبری امروز انقلاب اسلامی نیز، تمام دغدغه آن است که گام‌ها با انگیزه الهی برداشته شوند و این رهبری است که منشاء رشد و تحول در جامعه اسلامی می‌شود.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به علم در رهبری جامعه افزود: در رهبری برآمده از قرآن و آموزه‌های اسلامی، حرکت‌ها مبتنی بر علم و یک چشم‌انداز از پیش تعریف‌شده علمی است که در آن به سعادت دنیا و آخرت جامعه توجه شده است. در چنین رهبری و مدیریتی، نگاه به تحول‌آفرینی‌ست و نه به پست و جاه و مقام.

اگر مردم در کنار رهبران صالح نباشند هیچ توفیقی به دست نمی‌آید

وی از نقش ملت‌ به عنوان دیگر رکن و ریشه اساسی در انقلاب اسلامی نام برد و گفت: اگر مردم در کنار رهبران صالح نباشند هیچ توفیقی به دست نمی‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی امام خمینی در راس هرم مدیریت بود خاطرنشان کرد: با مدیریت الهی امام راحل، حضور مردم و انسجام بین مردم و رهبری صالح راه برای پیروزی و موفقیت هموار شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به آرمان‌های بزرگ در گرو استقامت ملت‌ها در کنار رهبران صالح است اظهار کرد: هیچ ملتی به پیروزی نمی‌رسد مگر اینکه رهبری صالح انتخاب و خود در کنار رهبری صالح برای دستیابی به آرمان‌ها مبارزه کرده و بایستند.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مقاومت ملت ایران نبود بی شک ایران اسلامی نه در دفاع مقدس به پیروزی می‌رسید و نه امروز به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل می‌شد.

ابوترابی پیشرفت‌های عظیم علمی ملت ایران در این چند دهه را مرهون همراهی مردم با انقلاب ارزیابی و تصریح کرد: البته شهدا و شهیدانی همچون سلیمانی‌ها و شهدای هسته‌ای بودند که راه را برای اقتدار و این پیروزی‌های بزرگ هموار کردند.

پیروزی مردم در سال ۵۷ جهان اسلام را به آینده امیدوار کرد

وی با بیان اینکه پیروزی مردم در سال ۵۷ جهان اسلام را به آینده امیدوار کرد ادامه داد: پیروزی مردم در بهمن ۵۷ موجب خلق امید و نشاط در جهان اسلام شد و اینکه امروز محور مقاومت به پیروزی‌های بزرگ دست می‌یابد و یا اینکه عراق به دست عراقی‌ها اداره می‌شود نتیجه پیروزی انقلاب مردم ایران در بهمن ۵۷ است. اینکه امروز ملت ایران و امت اسلامی با قامتی بلند در برابر استکبار می‌ایستد نتیجه طبیعی پیروزی انقلاب اسلامی است.

این عضو روحانیت مبارز با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی با نگاه به خلق قدرت برای ملت‌های مسلمان تعیین و تبیین می‌شود گفت: این نگاه و چشم‌انداز در گام نخست آزادی جنوب غربی آسیا از زیر سلطه استکبار و در گام‌های دیگر تحول آفرینی در جهان اسلام را به همراه دارد.

نائب‌رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیوند بین ملت و رهبری و دیگر ارکان انقلاب تاکید و تصریح کرد: با تحکیم و پیوند بیشتر بین ارکان مردم در مسیر خلق قدرت دیگری حرکت می‌کنند. و در این شرایط قوای سه‌گانه و همه مسوولان وظیفه دارند که به این امنیت و اقتدار و حرکت‌های عظیم علمی قوام ببخشند.

وی با تقدیر از حضور مردم سمنان و کشور در راهپیمایی خودرویی امروز گفت: این که امروز استان سمنان رتبه نخست کشور در شاخص سرانه دانشجو به نسبت جمعیت و یا رتبه نخست کشور در تعداد اعضای کتابخانه عمومی نسبت جمعیت و یا رتبه اول پزشک متخصص کشور به نسبت جمعیت را دارد همه و همه نمودی از این قدرت و اقتدار هستند.

ابوترابی بر لزوم توجه بیشتر به اقتصاد کلان کشور تاکید و خاطرنشان کرد: این نرخ تورم و این ارزش پول ملی زیبنده نظام و مردم نیست و مسوولان باید برای ارتقاء آن تلاش بیشتری کنند.

وی بر لزوم ریشه‌کنی فقر و بیکاری در کشور تاکید و بیان کرد: باید برخی رویکرد در مدیریت کشور اصلاح شود تا شاخص‌هایی نظیر: نرخ درآمد ملی، تولید ناخالص ملی و…ارتقاء یابد. مدیران قوای سه‌گانه باید با استفاده درست از همه ظرفیت‌ها و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی گام‌های بلندتری برای اقتدار بیشتر کشور و نظام بردارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها