تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 17:15
196 بازدید
کد خبر : 186934

پیش‌بینی ۲۲ طرح اولویت‌دار جهش تولید برای سال آینده

پیش‌بینی ۲۲ طرح اولویت‌دار جهش تولید برای سال آینده

ایسنا/زنجان معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از احصای ۲۲ طرح جهش تولید اولویت‌دار در استان خبر داد. احمد خداوردی صبح امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح برگزار شد، از احصای ۲۲ طرح جهش تولید اولویت‌دار در استان خبر

پیش‌بینی ۲۲ طرح اولویت‌دار جهش تولید برای سال آینده

ایسنا/زنجان معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از احصای ۲۲ طرح جهش تولید اولویت‌دار در استان خبر داد.

احمد خداوردی صبح امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح برگزار شد، از احصای ۲۲ طرح جهش تولید اولویت‌دار در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال ۵۲ پروژه در راستای برنامه جهش تولید، ذیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده بود که ۳۲ واحد آن قطعی شده و ۲۲ پروژه نیز به صورت اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای سال آینده نیز دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده، ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی را برای طرح‌های اولویت‌دار سال آینده در نظر گرفته است که شامل طرح‌های توسعه کاغذ، ماشین‌سازی، تولید دارو و … است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه کشاورزی پروژه‌هایی از قبیل توسعه تولید شیر و گوشت، تولید گوشت بوقلمون، اصلاح باغات، جوجه‌یک‌روزه و … در نظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها، تکمیل فاز دوم مجتمع فناوری دانشگاه زنجان، گازرسانی به صنایع، دو طرح فناورانه توسعه فناوری اکسید و نانو اکسید روی و فاز دوم  تولید فناورانه نانو حس‌گرهای الکترومغناطیسی الکتروشیمیایی توسط جهاددانشگاهی نیز طرح‌های احصا شده در حوزه فناوری است.

در ادامه این جلسه، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به طرح‌های افتتاحی در استان، اظهار کرد: مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی خود را آغاز کرد که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن در بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ صورت گرفت.

علی کلانتری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح واحد ذوب این شرکت به ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش آهن و راه‌اندازی واحد نورد آن به میزان ۶۰۰ هزار تن در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب شود که حدود ۵ درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد آن سرمایه‌گذاری داخلی و ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی است. اشتغال‌زایی ایجاد شده در این واحد ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۵۰۰ نفر رانندگان حمل محصول و ۵۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم است.

این مسئول با اشاره به دیگر واحدهای افتتاح ‌شده، تصریح کرد: شرکت فولادکاران افق که به عنوان فاز دوم شرکت نورد فولادکاران افق راه‌اندازی شد، آماده تولید انواع کلاف‌های پیچ‌سازی استرندر فلزی و استنلس استیل از سایز ۵.۵ تا ۲۴ میلی‌متر با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است.

کلانتری یادآور شد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این شرکت بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر را فراهم کرده و شایان ذکر است عملیات اجرایی این شرکت در اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان، عنوان کرد: با راه‌اندازی این واحد شاهد قطع وابستگی به خارج از کشور در زمینه تولید انواع کلاف‌های آلیاژی خاص، امکان جلوگیری از خروج ارز به میزان ۲۰۰ میلیون دلار و نیز امکان صادرات به ارزش ۵۰ میلیون دلار خواهیم بود.

وی با اشاره به شرکت جهان‌نمو، افزود: شرکت جهان‌نمو از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن سنگ‌آهن آغاز کرد و طی سال‌های گذشته با توجه به انجام طرح‌های توسعه‌ای خود، به ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش خصوصی سنگ‌آهن شمال‌غرب کشور مطرح شده است.

کلانتری اظهار کرد: این مجموعه از بدو شروع با توجه به اجرای پروژه‌های پیوسته، تاثیر به‌سزایی در زمینه اشتغال منطقه ایجاد کرده و هم‌اکنون در عملیات اکتشاف، استخراج، فرآوری و دانه‌بندی و کنسانتره‌سازی با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در تلاش است تا شعار سال جهش تولید را برای خود جامه عمل بپوشاند.

این مسئول عنوان کرد: طرح تولید کنسانتره سنگ‌آهن به دلیل پیوند دادن چرخه فرآوری سنگ‌آهن با محصولات تکمیلی همچون گندله و آهن اسفنجی و دیگر محصولات فولادی از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و در شرایط موجود از خروج ارز در سطح کلان ملی، جلوگیری و نیز با کیفیت بسیار بالای این محصول استراتژیک، قابلیت ایجاد درآمد ارزی را با توجه به صادرات محصولات تکمیلی برای کشور فراهم می‌کند.

معاون امور صنایع سازمان صمت، گفت: شرکت سپهر پلاستیک ‌پدیده در راستای تامین بطری مواد شوینده و برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ گلرنگ، عملیات اجرایی خود را در سال ۹۶ و به منظور تامین ادوات بسته‌بندی و ساخت انواع قالب‌های تزریق پلاستیک و بادی آغاز و در آبان‌ماه امسال محصولات خود را روانه بازار کرد.

وی افزود: با استقرار شرکت ساینا (گروه صنعتی پاکشو) تا قبل از سال ۱۳۹۶ ظرفیت تولید مواد شوینده در استان زنجان ۱۵۰ هزار تن بود که با اجرای طرح‌های صنعتی در زمینه تولید مواد بهداشتی و شوینده توسط گروه صنعتی حیات (سرمایه‌گذاری خارجی) و گروه صنعتی گلرنگ، هم‌اینک استان زنجان با بیش از ۹۰۰ هزار تن تولید انواع شوینده به عنوان قطب این صنعت در کشور تبدیل شده است. گروه صنعتی گلرنگ سهم به‌سزایی از این موفقیت داشته و توانسته با اجرای طرح‌های گوناگون، زنجیره تولید این محصولات را تکمیل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری صورت ‌گرفته در شرکت سپهر پلاستیک پدیده بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال بوده که زمینه اشتغال ۱۷۸ نفر را در زنجان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها