تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 14:46
160 بازدید
کد خبر : 208490

یونسکو، هلند پروژه ای را برای آماده شدن برای نظارت بر هوش مصنوعی راه اندازی کرد

یونسکو، هلند پروژه ای را برای آماده شدن برای نظارت بر هوش مصنوعی راه اندازی کرد

به گزارش روزن نیوز و به نقل از رویترز لاهه، ۵ اکتبر (رویترز) – هلند و سازمان ملل روز پنجشنبه پروژه ای را برای کمک به آماده سازی آژانس های ملی اروپا برای نظارت بر هوش مصنوعی (AI) راه اندازی کردند. این پروژه که با حمایت کمیسیون اروپا انجام شده است، پیش از تصویب قانون هوش

Illustration shows AI (Artificial Intelligence) letters and computer motherboard

به گزارش روزن نیوز و به نقل از رویترز لاهه، ۵ اکتبر (رویترز) – هلند و سازمان ملل روز پنجشنبه پروژه ای را برای کمک به آماده سازی آژانس های ملی اروپا برای نظارت بر هوش مصنوعی (AI) راه اندازی کردند.

این پروژه که با حمایت کمیسیون اروپا انجام شده است، پیش از تصویب قانون هوش مصنوعی، قانون گسترده ای که انتظار می رود استفاده از هوش مصنوعی در اروپا را کنترل کند، انجام می شود.

در این پروژه، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اطلاعاتی را در مورد نحوه نظارت کشورهای اروپایی در حال حاضر بر هوش مصنوعی جمع‌آوری می‌کند و فهرستی از توصیه‌های «بهترین شیوه‌ها» را جمع‌آوری می‌کند.

آژانس زیرساخت دیجیتال هلند (RDI) به یونسکو در برقراری ارتباط و ملاقات با گروه های کاری ملی از سراسر اروپا، از جمله اولین نشست روز پنجشنبه در لاهه، کمک خواهد کرد.

گابریلا راموس، عضو یونسکو، گفت: «آنچه که ما در اینجا یاد می‌گیریم، به شما قول می‌دهم، بحث‌های بسیاری را که به طور همزمان در سراسر جهان در حال وقوع هستند، اطلاع‌رسانی می‌کند.

یونسکو صدای مهمی در بحث‌های مربوط به هوش مصنوعی بوده است، با دستورالعمل‌های اخلاقی که در سال ۲۰۲۱ توسط تمامی ۱۹۳ کشور عضو تصویب شد، اگرچه از نظر قانونی الزام آور نیستند.

ناتالی برگر، مدیر سرویس کمیسیون اروپا که به دولت‌ها در اجرای اصلاحات کمک می‌کند، گفت قانون هوش مصنوعی امسال تصویب می‌شود، اما دو سال دیگر طول می‌کشد تا اجرایی شود.

او گفت: «نظارت برای اطمینان از اینکه همه چیز در عمل به خوبی کار می‌کند، کاملاً کلیدی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها