تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:13
172 بازدید
کد خبر : 190160

“آرائوز” در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است

“آرائوز” در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است

آندرس آرائوز، اقتصاددان و ۳۶ ساله و از شاگردان رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری سابق اکوادور موفق شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور از دیگر رقبایش پیشی بگیرد و البته دور دوم این انتخابات ۱۱ آوریل برگزار می‌شود اما هنوز مشخص نیست که وی باید با چه کسی در آن مرحله به رقابت

"آرائوز" در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیشتاز است

آندرس آرائوز، اقتصاددان و ۳۶ ساله و از شاگردان رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری سابق اکوادور موفق شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور از دیگر رقبایش پیشی بگیرد و البته دور دوم این انتخابات ۱۱ آوریل برگزار می‌شود اما هنوز مشخص نیست که وی باید با چه کسی در آن مرحله به رقابت بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیگر رقبای آرائوز را “یاکو پرز”، فعال محیط زیست یا “گیرمو لاسو”، بانکدار محافظه کار تشکیل می‌دهند.

دیانا آتامانت، از شورای ملی انتخابات اکوادور گفته که شمارش سریع آرا نشان می‌دهد که آرائوز ۳۱.۵ درصد از آرا به دست آورده در حالیکه پرز ۲۰.۰۴ و لاسو ۱۹.۹۷ درصد را کسب کرده‌اند. این شمارش بر اساس حدود ۲۴۰۰ بیانیه نظرسنجی از یک نمونه نماینده از مراکز رای گیری انجام شده است.

کمی پس از این اعلام، پرز به خبرنگاران گفت که به قدر کافی آرا به دست آورده تا وارد مرحله دوم رقابت انتخاباتی ۱۱ آوریل شود و اعلام کرد که برای جلوگیری از تقلب آرا در مقابل مقر شورای ملی انتخابات در کیتو، پایتخت شب نشینی می‌کند.

وی ادامه داد: ما یک شب نشینی داریم و آن را به صورت صلح آمیز برگزار می‌کنیم اما می‌خواهیم از خواسته اکثریت مردم اکوادور که به دنبال تغییر در کشور هستند، حمایت و دفاع کنیم.

لاسو نیز در گوایاکیل، بزرگترین شهر اکوادور راهپیمایی پیروزی به راه انداخت و حامیانش نیز فریاد “دور دوم” و “لاسو رئیس جمهور است” سردادند.

لنین مورنو، رئیس جمهوری کنونی اکوادور و متحد سابق کوره‌آ که در ۲۰۱۷ در این سمت انتخاب شد، به دنبال دور دوم ریاست جمهوری نیست.

آرائوز برای آنکه دور دوم انتخابات ۱۱ آوریل برگزار نشود، به بیش از ۵۰ درصد آرای معتبر نیاز دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها