تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:10
147 بازدید
کد خبر : 187833

آرمان‌های امروز ما، همان آرمان‌های انقلاب ۵۷ است

آرمان‌های امروز ما، همان آرمان‌های انقلاب ۵۷ است

عکس آرشیوی است ایسنا/خراسان رضوی یک‌ نماینده مجلس با تاکید بر اینکه آرمان‌های امروز ما همان آرمان‌های انقلاب سال ۵۷ است، گفت: اگر هم که مشکل و گلایه‌ای هست، سر این است که چرا آرمان‌ها و اهداف انقلاب به خوبی در کشور اجرا نشده‌اند. احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در طول

آرمان‌های امروز ما، همان آرمان‌های انقلاب ۵۷ است
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی یک‌ نماینده مجلس با تاکید بر اینکه آرمان‌های امروز ما همان آرمان‌های انقلاب سال ۵۷ است، گفت: اگر هم که مشکل و گلایه‌ای هست، سر این است که چرا آرمان‌ها و اهداف انقلاب به خوبی در کشور اجرا نشده‌اند.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی ما با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بودیم، اظهار کرد: اما با وجود تمام‌مشکلات مردم‌ همواره پای کار انقلاب بودند و این انقلاب با تمام فراز و فروده‌ها حفظ شده و رو به جلو حرکت کرده است.

وی افزود: علی‌رغم توفیق‌های زیادی که در زمینه‌های گوناگون اعم از حوزه‌های فناوری، پزشکی، دفاعی و عمران در اقصی نقاط کشور داشتیم، اما در برخی از حوزه‌ها و شاخص‌ها نیز ما نیازمند افزایش سرعت خود در جهت نیل به اهدافی که در زمان انقلاب داشتیم، هستیم.

نماینده مردم‌ نیشابور در مجلس ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها، عدالت است که حتی مقام‌ معظم رهبری هم بر این مسئله عدم دستیابی کامل به اهداف مربوط به عدالت تصریح داشتند. عدم اجرای کامل عدالت در حال حاضر در سطح کشور حس می‌شود. یعنی وقتی مردم به دستگاه‌های اداری و اجرایی مراجعه می‌کنند، احساس تحقق کامل عدالت را نداشته باشند.

ارکانی همچنین به بحث معیشت و اقتصاد، به عنوان دیگر شاخصه‌ای که نیاز به توجه بیشتر دارد اشاره و بیان کرد: امروزه مردم در بسیاری از نقاط کشور در حوزه معیشت خودشان دچار مشکل هستند. البته این نیز تا حدی به همان شاخصه عدالت و توزیع عادلانه ثروت و امکانات می‌شود، اما مجریان امور اقتصادی، به ویژه در این یک دهه اخیر که فشار معیشتی بر مردم افزایش یافته است، مجریانی قوی نبودند.

وی با بیان اینکه بخشی از سیاست‌ها و اهداف کلی نظام و انقلاب، رسیدن به شاخص‌های تراز بالای اقتصادی است، تصریح کرد: اما باوجود این هدف‌گذاری مطلوب، در مسیر دست‌یابی به آن دچار مشکل شده‌ایم. گرچه برخی از اتفاقات و عوامل تاثیرگذار خارجی هم داشتیم، اما نمی‌توان نقش اصلی مدیران و مسئولان اقتصادی در این سال‌ها را که نتوانستند به خوبی به وظایف خود عمل کنند، نادیده گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: مسائلی مانند تنظیم بازار کشور، مبارزه با محتکرین و گران‌فروشان، توجه بیشتر به جلوگیری از قاچاق کالا و توجه بیشتر به تمام موارد مشکل‌آفرین برای اقتصاد کشور، همگی از مسائلی هستند که نیاز به یک مجری قوی، کارامد، انقلابی، به روز، شجاع و پاکدست دارند تا دیگر پس از ۴۲ سال بعد پیروزی انقلاب، حس نشود که در زمینه اقتصاد نتوانستیم به توفیقی دست یابیم.

ارکانی همچنین بحث بیکاری به خصوص در قشر جوان را یکی از معضلات حال حاضر کشور دانست و گفت: این هم از مشکلاتی است که سال به سال پررنگ‌تر می‌شود و انتظار می‌رود که دست‌اندرکاران سیاست‌گذاری حوزه اشتغال نسبت به این موضوع قوی‌تر برخورد کنند و سازوکاری را طراحی کنند که موانع اشتغال را برای مردم، به خصوص قشر جوان تحصیل‌کرده ما از بین ببرند و ما دیگر نبینیم که کشور ما که این همه ظرفیت برای کارآفرینی و ایجاد ثروت دارد، هنوز درگیر مسئله اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه آرمان‌های امروز ما همان آرمان‌های انقلاب سال ۵۷ است، خاطرنشان کرد: اگر هم که مشکل و گلایه‌ای هست، سر این است که چرا آرمان‌ها و اهداف انقلاب به خوبی در کشور اجرا نشده‌اند. به عنوان مثال در سال ۵۷ یکی از مهم‌ترین اهداف مردم را از انقلاب اسلامی گسترش عدالت در کشور بود و امروز هم‌ اعتراض ما همین است که چرا پس از این‌همه سال هنوز در برقراری این آرمان سال‌های انقلاب مشکل داریم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اضافه کرد: همچنین در سال ۵۷ نیز مردم با اشرافی‌گری مخالفت داشتند و خواهان تقسیم عادلانه ثروت و فرصت‌های برابر بین مردم بودند. الآن هم همچنان مردم‌ همین‌ خواسته را دارند. اگر ما در قسمتی مشکل داریم، ایراد از آرمان‌های ما نیست، بلکه از برخی از مسئولین و مجریان این آرمان‌ها بوده است.

ارکانی ادامه داد: چنانچه حتی ارزشمندترین اهداف هم به مدیران ضعیف سپرده شوند، باز هم آنان نمی‌توانند این اهداف را محقق کنند، اما این عدم تحقق ربطی به ارزشمند نبودن اهداف ندارد بلکه به ضعیف و ناکارامد بودن فردی که برای اجرای آن اهداف انتخاب شده است، مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: در تمام این ۴۲ سال هر وقت مسئولینی روی کار آمده‌اند که توجه بیشتری به آرمان‌ها و مردم داشته‌اند، ما شاهد نزدیک‌تر شدن بیشتر به آن آرمان‌ها بوده‌ایم و هر وقت هم که مسئولینی روی کار آمده‌اند که نسبت نزدیکی با مردم و تفکرات انقلاب نداشتند، ما به همان نسبت از اهداف خود عقب افتادیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ما باید در خصوص اینکه تا چه حد توانستیم به آرمان‌های انقلاب نزدیک شویم، نظر مردم را ملاک قرار دهیم. ما هر موقع در موضوعاتی مانند انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های ملی شاهد حضور گسترده مردم باشیم، می‌توانیم بگوییم که مردم کماکان پای کار انقلاب هستند و علی‌رغم اینکه ممکن است برخی از آرمان‌های انقلاب هنوز به طور کامل محقق نشده باشد، اما باز هم طرفدار انقلاب هستند و از آن رضایتمندی دارند.

ارکانی افزود: در حال حاضر که نزدیک به یک سال است که ما درگیر شیوع کرونا هستیم، اما آخرین سنجشی که در خصوص میزان رضایتمندی مردم از انقلاب داشتیم، شرکت مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی، راهپیمایی سال گذشته ۲۲ بهمن و سپس انتخابات مجلس ۹۸ بود و واقعا مردم در هر سه مناسبت، به ویژه در مراسم تشییع شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن، سنگ تمام گذاشتند. همین انبوه حضور مردم نشان می‌دهد که از انقلاب رضایتمندی نسبی دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها