تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:58
186 بازدید
کد خبر : 183224

آغاز فعالیت دبیرخانه کانون یاریگران زندگی در شیراز

آغاز فعالیت دبیرخانه کانون یاریگران زندگی در شیراز

ایسنا/فارس دبیرخانه استانی کانون یاریگران زندگی فارس، با هدف کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، در شیراز افتتاح شد و رسما فعالیت خود را آغاز کرد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس شنبه ۲۵ بهمن در حاشیه افتتاح دبیرخانه کانون یاریگران زندگی، گفت: اعتیاد به مواد مخدر اتفاق جان‌سوزی است که گاه فرد از روی بی‌اطلاعی

آغاز فعالیت دبیرخانه کانون یاریگران زندگی در شیراز

ایسنا/فارس دبیرخانه استانی کانون یاریگران زندگی فارس، با هدف کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، در شیراز افتتاح شد و رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس شنبه ۲۵ بهمن در حاشیه افتتاح دبیرخانه کانون یاریگران زندگی، گفت: اعتیاد به مواد مخدر اتفاق جان‌سوزی است که گاه فرد از روی بی‌اطلاعی و نداشتن مهارت نه گفتن و گاه از روی فقدان تاب‌آوری در برابر مشکلات به آن رومی آورد که لطمات جبران‌ناپذیری برای فرد، خانواده و اجتماع به همراه دارد.

سلیمان کرمی، آموزش و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی را گره‌گشای همه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و افزود: طرح یاریگران زندگی برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است که اجرای دقیق این طرح می‌تواند اثرات خوبی به همراه داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، طرح یاریگران زندگی را به‌عنوان رسالتی فرهنگی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خود مراقبتی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد به مواد مخدر است که در دو کانون خانه و مدرسه باید اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود.

کرمی بر اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی تأکید کرد و گفت: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر و هدفمند به‌منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر، ترویج الگوها و رفتارهای سالم در جامعه به‌ویژه در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح باید به‌درستی اجرا شود.

او همچنین با اشاره به اینکه در جامعه خطرات بسیاری از جمله اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها وجود دارد که نیازمند توجه خانواده و مدرسه است، عنوان کرد: علت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به جامعه، گروه‌های همسالان و خانواده‌ها بر می‌گردد بنابراین آموزش‌وپرورش باید بیش‌ازپیش برای آموزش خانواده‌ها و آگاهی دادن به والدین و جلب مشارکت آنان در برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تلاش کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، ظرفیت شبکه دانش‌آموزی شاد را بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس باید فرصت را غنیمت شمرده و با مناسب‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به طرح یاریگران زندگی و آموزش‌های لازم را در بستر فضای مجازی شاد با جدیت اجرا و پیگیری کرد.

کرمی از مسئولین و دست‌اندرکاران کانون یاریگران زندگی قدردانی کرد و افزود: قطعاً آموزش‌وپرورش فارس با ظرفیت بالا و توانمندی مدیران، معلمان و مربیان آموزشی می‌تواند نمره خوبی برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کارنامه خود به ثبت برساند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: دستیابی به نتیجه مطلوب در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری، کمک و هم‌افزایی والدین و سایر نهادهای ذی‌ربط با آموزش‌وپرورش است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها