تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 10:12
215 بازدید
کد خبر : 185617

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به بازار کار متصل نمی‌شود

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به بازار کار متصل نمی‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با وجود آموزش‌های خوبی که مهارت آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش کسب می کنند، اما مهارت آنان به بازار کار متصل نمی شود و باید به دنبال پر کردن این حقله مفقوده در زنجیره آموزش تا اشتغال مخصوصا برای مهارت

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به بازار کار متصل نمی‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با وجود آموزش‌های خوبی که مهارت آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش کسب می کنند، اما مهارت آنان به بازار کار متصل نمی شود و باید به دنبال پر کردن این حقله مفقوده در زنجیره آموزش تا اشتغال مخصوصا برای مهارت آموزان زندانی باشیم.

رخشانی در جلسه هماهنگی آموزش و مهارت آموزی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی که در اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، ضمن تسلیت دهه فاطمیه و گرامیداشت ایام الله دهه بصیرت اظهار کرد: سواد در گذشته فقط محدود به خواندن و نوشتن می شد، اما در تعاریف جدید توانایی استفاده از رایانه و تسلط به یک زبان دیگر به مفهوم سواد اضافه و سبب شد بسیاری از کسانی که قبلاً باسواد شناخته می شدند از جرگه باسوادان خارج شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هم اکنون سواد فقط برای دانستن نیست بلکه برای به کار بستن است، افزود: در روایات، احادیث پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) نیز تاکید شده است که باید به دانسته‌های خود عمل کنیم.

وی در بخش دیگری به سه ماموریت اساسی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت های علمی به دانش آموزان اولین ماموریت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: دومین ماموریت، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار است.

رخشانی تصریح کرد: آموزش مهارت های فردی، اجتماعی و زندگی برای زندگی بهتر و افزایش کیفیت زندگی سومین ماموریت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه این سه ماموریت در دوره‌های سوادآموزی ویژه زندانیان و همچنین در طرح نماد ویژه دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز اجرا می شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش با تمام توان و ظرفیت برای آموزش و مهارت آموزی زندانیان در کنار اداره کل زندان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای دوره سوادآموزی برای زندانیان بی‌سواد مطلق و اجرای دوره‌های تحکیم و انتقال سوادآموزی برای زندانیانی که دارای سواد پایه هستند در ۶ شهرستان استان خبر داد و گفت: از مجموع اسامی ارائه شده از سوی اداره کل زندان های استان، ۲۵۳ نفر از زندانیان به عنوان بی سواد مطلق شناسایی شدند و هم اینک در کلاس‌های سوادآموزی آموزش می‌بینند.

رخشانی خاطر نشان کرد: در این دوره ها آموزش، تجهیزات و لوازم مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار زندانیان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از مهمترین نیازهای استان برای دستیابی به وضعیت مطلوب در عرصه اشتغال است، گفت: با وجود آموزش‌های خوبی که مهارت آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش کسب می کنند، اما مهارت آنان به بازار کار متصل نمی شود و باید به دنبال پر کردن این حقله مفقوده در زنجیره آموزش و اشتغال مخصوصا برای مهارت آموزان زندانی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری به اجرای طرح پایلوت نماد در مدارس شهرستان زهک و ناحیه یک زاهدان اشاره کرد و گفت: شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و در معرض خطر در مدرسه و انجام مداخلات به موقع از سوی عوامل حمایت کننده تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از وقوع جرم در آینده دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها