تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 18:32
157 بازدید
کد خبر : 182831

ابزورد منتشر شد

ابزورد منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی مجموعه شعر سپید «ابزورد» نوشته سید جواد اشکذری توسط انتشارات آزاد سرو منتشر شد. نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ابزورد یک منظومه بلند است، اظهار کرد: مجموعه شعر ابزورد شامل ۲۶ شعر سپید است که این اشعار کاملا به یکدیگر مرتبط است اما جداخواندن آن‌ هم لطف دیگری دارد.

ابزورد منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی مجموعه شعر سپید «ابزورد» نوشته سید جواد اشکذری توسط انتشارات آزاد سرو منتشر شد.

نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ابزورد یک منظومه بلند است، اظهار کرد: مجموعه شعر ابزورد شامل ۲۶ شعر سپید است که این اشعار کاملا به یکدیگر مرتبط است اما جداخواندن آن‌ هم لطف دیگری دارد. ساختار شعرها کاملا تئاتری است و منظومه داستان ۲ بازیگر تئاتر را روایت می‌کند که از پرده اول که عشق است، این داستان آغاز می‌شود و در پرده‌های بعدی انتظار، تنهایی و مرگ را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به آرزوها و رویاهای انسان‌ها روی صحنه اجرای پشت صحنه هم شکل می‌گیرد. خیلی اوقات انسان‌ها منتظر کسی هستند که می‌دانند نمی‌آید اما آن انتظار برای آن‌ها خوشایند است. در شعرهای کتاب ابزورد نیز این موضوع کاملا تسری دارد و مشخص است. این اشعار سپید در فضایی مسخ‌گونه در یک ماه برایم متولد شد و قرار نبود در یک منظومه به سوی واقعیت برود و فقط تخیلی از ۲ وادی گذشته و حال من در یک فضای ابزوردی بود.

اشکذری تصریح کرد: آثار بسیاری از من در ۲ دهه اخیر منتشر شده اما ابزورد متفاوت‌ترین آن‌هاست. من در دهه ۷۰ حضور مستمری در شب شعرهای دانشجویی و حرفه‌ای داشتم، با این حال هیچگاه به این باور نرسیده بودم که در این حوزه قلم بزنم و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ چاپ آثارم بیشتر به سمت حوزه‌های تئاتر و رسانه رفت. هر فردی برای خود نوشته‌هایی دارد و شاید قرار نباشد که به چاپ برسد اما یوسف بینا و سعید شاد که از شاعران خوب استان هستند، این آثار را مطالعه کرده بودند و به من گفتند که ظرفیت چاپ کتاب دارد و بهتر است که منتشر شود.

وی با اشاره به نقطه تلاقی شعر و تئاتر در کتاب ابزورد گفت: منظومه بلند ابزود نقطه مشترک شعر که در من نهادینه شده بود و تئاتر که در آن سال‌ها زندگی می‌کردم، به شمار می‌آید که این نقطه تلاقی در اسفند ۱۳۹۹ ایجاد شد و اکنون به چاپ رسید. این کتاب از روزهای آینده توسط کتاب‌فروشی‌های مختلف به فروش می‌رسد که آدرس کتاب‌فروشی‌ها متعاقبا را اطلاع‌رسانی می‌کنم اما فعلا می‌توان آن را از پردیس کتاب مشهد تهیه کرد.

از سید جواد اشکذری تاکنون کتاب‌های تمام استاد، فواره و عبور، وسط پاییز، سایه همایون، بر بسیط بارش مهتاب، آقای صدای خاطره‌انگیز و تئاتر + ۱۰ چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها