تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:36
192 بازدید
کد خبر : 188017

احیای ۱۹ واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان

احیای ۱۹ واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: سعی شده با توجه به شرایط اقتصادی کشور از تعطیلی واحدها جلوگیری شود و امسال حدود ۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند. به گزارش ایسنا علیرضا راشکی در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اینک ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار و

احیای 19 واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: سعی شده با توجه به شرایط اقتصادی کشور از تعطیلی واحدها جلوگیری شود و امسال حدود ۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایسنا علیرضا راشکی در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اینک ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار و برخوردار از امکانات زیربنایی و مناسب در استان فعال هستند و تحویل زمین نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده که قریب به ۱۳۰۰ قرارداد به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۰۰ واحد فعال نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در شهرک‌های صنعتی این استان به لحاظ زیرساخت آب و برق مشکل وجود دارد که امیدواریم امسال با توجه به حجم بالای قراردادها این مشکل برطرف شود.

راشکی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان همواره با سرلوحه قرار دادن کیفیت خدمات، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بهره گیری از مشاوران متخصص در راستای توسعه متوازن صنعتی و رسیدگی بیشتر به مناطق محروم استان به ایجاد و ساخت زیربناها با رعایت ضوابط زیست محیطی پرداخته است.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات آنان و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک صنعتی استان را آغاز کرده و هم‌اینک ۱۴ مجتمع و ۳۲۹ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی این استان دایر هستند.

وی گفت: این شرکت در کنار ایجاد امکانات زیربنایی به منظور حمایت از صنعتگران در تمامی مراحل کاری اقدام به راه اندازی کلینیک کسب و کار کرده و این کلینیک ها بر پایه عارضه یابی واحدهای تولیدی و تهیه و تدوین برنامه پروژه بهبود جهت رفع مشکلات واحدها توسط مشاوران خبره راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: محل استقرار مشاوران صنعتی کلینیک در ۲ مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی زاهدان – میرجاوه و کنارک است.

وی اظهارداشت: در سالجاری اعتبارات حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کم شده اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش منابع خوبی انجام شد و شهرک سازی نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

راشکی گفت: کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و بانک‌های عامل انجام می‌شود که اگر این نگاه به استان ادامه دار باشد و در سال‌های آینده نیز یکسری تسهیلات ارزان قیمت دیگر پرداخت شود قطعا باعث پیشرفت استان بویژه در حوزه مکران و جنوب خواهد شد.

وی افزود: چهار ناحیه صنعتی تفتان، بمپور، قصرقند و سرباز نیز در دستور کار قرار دارند تا در کوتاه ترین زمان به نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان از دهه ۶۰ به دلیل ضرایب امنیتی در محدوده کانون‌های جمعیتی قرار دارد و با گذر زمان شهرک‌ها در محدوده شهرها جای گذاری شدند که برنامه ریزی شده برخی صنایع با آلایندگی کمتر در این مناطق و برخی دیگر در نواحی دورتر جانمایی شوند.

وی گفت: در حوزه گازرسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان کارهای خوبی صورت گرفته و چندین شهرک هدف‌گذاری شده و شهرک صنعتی زاهدان – میرجاوه و شهرک کارگاهی تا آخر امسال دارای انشعاب گاز می شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها