تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:14
217 بازدید
کد خبر : 191315

ارتباط تجمیع ماموریت‌های حوزه ایمنی با فراهم کردن مدیریت واحد و پاسخ‌گیری

ارتباط تجمیع ماموریت‌های حوزه ایمنی با فراهم کردن مدیریت واحد و پاسخ‌گیری

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه منطق مهندسی سازمانی اقتضا می‌کند که ماموریت‌های حوزه ایمنی در یک جا تجمیع و ادغام شود، گفت: این امر هم باعث پیوستگی بیشتر اقدامات شده و هم امکان مدیریت واحد و پاسخ‌گیری را فراهم می کند. به گزارش ایسنا، سید حسن رسولی نائب

ارتباط تجمیع ماموریت‌های حوزه ایمنی با فراهم کردن مدیریت واحد و پاسخ‌گیری

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه منطق مهندسی سازمانی اقتضا می‌کند که ماموریت‌های حوزه ایمنی در یک جا تجمیع و ادغام شود، گفت: این امر هم باعث پیوستگی بیشتر اقدامات شده و هم امکان مدیریت واحد و پاسخ‌گیری را فراهم می کند.

به گزارش ایسنا، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهر تهران با اشاره به اینکه با تصویب قانون جدید مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی مسئولیت مدیریت بحران پایتخت به وزیر کشور محول شده است،  گفت: اقدامات مربوط به ایمنی در سه بخش از شهرداری تهران شامل شرکت شهر سالم، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و اداره کل سلامت شهرداری پیگیری می‌شود. لذا منطق مهندسی سازمانی اقتضا می‌کند که ماموریت‌های حوزه ایمنی در یک جا تجمیع و ادغام شود.این اقدام هم باعث پیوستگی بیشتر اقدامات شده و هم امکان مدیریت واحد و پاسخ‌گیری را فراهم می‌کند.
رسولی ادامه داد: در کمیسیون مشترک به این نتیجه رسیدیم کلیه ماموریت‌ها از سه بخش مذکور منفک شده و به سازمان پیشگیری و مدیران بحران منتقل شود و نام این سازمان به سازمان مدیریت اچ اس‌ای و مدیریت بحران تهران تغییر یابد.به نظرم با توجه به حادثه پلاسکو و کلینک سینا  این طرح می‌تواند موثر واقع شود.
در ادامه بررسی این طرح، رسولی پیشنهاد تغییراتی در تبصره دوم این طرح را داد.در تبصره دوم این طرح آمده بود که شهرداری تهران ظرف مدت یک ماه نسبت به تنظیم چارت سازمانی اقدام کند.
رسولی با اشاره به اینکه این تبصره دارای ایراد فنی است پیشنهاد داد که متن تبصره دوم تغییر یابد بدین مضمون که شهرداری تهران موظف شود ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به طراحی ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی وظایف و ماموریت‌های تجمیع شده مذکور با اجتناب از توسعه تشکیلاتی و افزایش پست‌های سازمانی اقدام کرده و گزارش آن را به شورای اسلامی تهران ارائه کند.
خزانه دار شورا افزود: تغییر عناوین شغلی اشکالی ندارد و در اختیار شورای اداری شهرداری است ولی این انتقال و تجمیع نباید باعث افزایش سطوح سازمانی و نیروی سازمانی بر اساس برنامه سوم شود که با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.
رسولی همچنین در ادامه بررسی این طرح و در جریان انتخاب عنوان سازمان گفت: تغییر فرماندهی مدیریت بحران از شهرداری به وزیر کشور به معنای سلب مسئولیت شهردار تهران نیست. وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور است و مسئولیت و اختیارات بیشتری نسبت به آقای شهردار دارد و می‌تواند در مواقع بحران همه امکانات نیروهای مسلح شهر را به کار بگیرد و این دلیل تصمیم مجلس بوده است. اما جدا از بحث فرماندهی واحد که با وزیر کشور است در حوزه عملیات اجرایی وزارت کشور امکاناتی در اختیار ندارد. بنابراین مسئولیت اجرایی مدیریت بحران در شهر تهران همچنان با شهردار تهران است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه خاطر نشان کرد: ما اگر در عنوان سازمان بهداشت و ایمنی را نیاوریم، عملا اتفاقی نمی‌افتد و بخش ایمنی و HSE تضعیف می‌شود.بنابراین پیشنهاد می‌دهم سازمان مدیریت پیشگیری، مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار به عنوان  نام سازمان مورد نظر انتخاب شود که
این پیشنهاد رسولی با ۱۲ موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها