تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 18:01
151 بازدید
کد خبر : 189386

ارتقا زیرساخت ها و جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان اردبیل

ارتقا زیرساخت ها و جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: با همکاری پیشران‌ها، زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان فراهم می‌شود.  میثم ضارب‌نیا با بیان این مطلب درجمع خبرنگاران اظهار کرد : این طرح با هم افزایی بین جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و اداره کل کار، تعاون و

ارتقا زیرساخت ها و جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: با همکاری پیشران‌ها، زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان فراهم می‌شود.

 میثم ضارب‌نیا با بیان این مطلب درجمع خبرنگاران اظهار کرد : این طرح با هم افزایی بین جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرما به صورت همزمان در استان اردبیل هم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل تلاش دارد ضمن ایجاد زمینه لازم برای مهارت‌آموزی و آموزش‌های متقاضیان، نسبت به پویایی مشاغل ایجاد شده اقدام کند که این امر با حمایت مسئولان و دستگاه‌های متولی محقق خواهد شد.

ضارب‌نیا از ثبت‌نام بیش از دو هزار و ۸۰۰ متقاضی از استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد، افزود: در فاز اول و با توجه به نقاط قوت و ضعف استان ۱۳ مزیت شغلی از جمله تولیدات چرم دست دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت این طرح معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح اشتغال پایدار را برای متقاضیان به همراه دارد، یادآور شد: در حال حاضر پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی در حال انجام است.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان اردبیل به آغاز مشاوره، ساماندهی و برگزاری دوره‌های آموزشی برخی مزیت‌های شغلی در جهت توانمندسازی متقاضیان استان اشاره و یادآور شد: جهاددانشگاهی با برنامه مناسب، همکاری و هم افزایی پیشران‌ها، هر یک از مشاغل و مزیت‌های استانی را به سمت شبکه‌سازی و برندسازی پیش می‌برد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها