تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:40
183 بازدید
کد خبر : 182053

استقبال حماس و جهاد اسلامی از اقدام هیات الجزایری در ترک نشست پارلمانی مدیترانه

استقبال حماس و جهاد اسلامی از اقدام هیات الجزایری در ترک نشست پارلمانی مدیترانه

دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی، اقدام هیأت پارلمانی الجزایر در خروج از یک نشست بین‌المللی به دلیل حضور هیأتی از رژیم صهیونیستی تمجید و استقبال کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما اقدام هیأت پارلمانی الجزایری در خروج از یک نشست بین‌المللی به

استقبال حماس و جهاد اسلامی از اقدام هیات الجزایری در ترک نشست پارلمانی مدیترانه

دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی، اقدام هیأت پارلمانی الجزایر در خروج از یک نشست بین‌المللی به دلیل حضور هیأتی از رژیم صهیونیستی تمجید و استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما اقدام هیأت پارلمانی الجزایری در خروج از یک نشست بین‌المللی به دلیل حضور هیأتی از رژیم صهیونیستی را ارج می‌نهیم. این اقدام، بیانگر اجماع مردمی کشورهای عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با اشغالگران است.

حازم قاسم در ادامه افزود، این موضع بیانگر ریشه‌دار بودن مسأله فلسطین در وجدان ملت الجزایر و عمق وابستگی این کشور به مسائل ملی و در رأس آن مسأله فلسطین است.

در همین راستا، نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبری و ملت الجزایر ما را با اتخاذ اینگونه مواضع اصولی و اساسی عادت داده است.

وی همچنین تصریح کرد، این موضع، نشان دهنده احساس مسئولیت الجزایر در قبال فلسطین و مسأله فلسطین است.

نافذ عزام عنوان داشت، مقابله با تمامی اشکال عادی‌سازی روابط، یک وظیفه اخلاقی، دینی و عربی است. الجزایر این مواضع آزاد و محکم را به شکل آشکار و صریح اتخاذ می‌کند.

پیشتر هیئت پارلمانی الجزایر شامل سه نماینده پارلمان این کشور از جمله عمار موسی، سخنران و دو نماینده دیگر این کشور که در نشست جمعیت پارلمان‌های مدیترانه حضور داشتند، به دلیل حضور هیأتی از پارلمان رژیم صهیونیستی با ارسال گزارش‌هایی از بخش دوم نشست شبکه پارلمانی سازمان “او سی دی” که ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی پس از بحران ویروس کرونا را بررسی می‌کرد، خارج شدند.

این اقدام پس از اطلاع از برنامه سخنرانی‌های دور دوم ویژه واکسیناسیون کرونا و اقدامات پس از آن با حضور میکی لیولی، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی انجام شد و نمایندگان پارلمان الجزایر بر اساس پیامی که از سوی شورای مردمی و ملی این کشور دریافت کردند، از سالن نشست خارج شدند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها