تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:25
163 بازدید
کد خبر : 190810

افتتاح ۵ عمرانی و زیرساختی در سروستان

افتتاح ۵ عمرانی و زیرساختی در سروستان

ایسنا/فارس همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۵ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان ۲، افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یکشنبه ۱۹ بهمن در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: با اجرای طرح فاز اول شبکه داخلی گاز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و به

افتتاح ۵ عمرانی و زیرساختی در سروستان

ایسنا/فارس همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۵ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان ۲، افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یکشنبه ۱۹ بهمن در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: با اجرای طرح فاز اول شبکه داخلی گاز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و به طول ۷.۵ کیلومتر، شهرک صنعتی سروستان ۲ به شبکه سراسری گاز کشور متصل شد.

احد فتوحی افزود: از این پس واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سروستان ۲ می‌توانند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

او با اشاره به بهره برداری از طرح فاز اول زیرسازی و جدولگذاری این شهرک صنعتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، افزود: علاوه بر آن  فاز دوم طرح زیرسازی و جدولگذاری نیز  به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال  آغاز شد.

فتوحی افزود: به میمنت این ایام همچنین طرح شبکه داخلی فاضلاب شهرک صنعتی سروستان ۲ به طول ۱۰ کیلومتر و با صرفه ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که این طرح نیز تا ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان ۲ با مساحت۷۱۵هکتار به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است، گفت: در سال‌های اخیر اعتبارات مناسبی به منظور توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک به منظور جذب سرمایه گذار هزینه شده است.

فتوحی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی درفاز نخست آن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در توسعه این شهرک تأمین آب است، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در این منطقه، گزینه‌های مختلف برای تأمین آب نظیر انقال آب از شیراز ونیز جابجایی چاه آب قدیمی و حفر حلقه جدید چاه در دست پیگیری است که در این زمینه امیدواریم موضوع تامین آب با حمایت دستگاه های اجرایی انجام شد.

فتوحی گفت: در زمینه تامین برق پایدار نیز هم اکنون برق واحدهای موجود از طریق خط دومداره اختصاصی تامین و برای آینده نیز مذاکراتی با شرکت برق منطقه ای و وزارت نیرو برای تامین برق انجام و طرح هایی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز-بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، افزود: در حال حاضر ۳۴ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۱۶ هکتار زمین واگذار شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها