تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:29
183 بازدید
کد خبر : 182421

افزایش تولید ۱۵ درصدی مرغ برای شب عید در گیلان

افزایش تولید ۱۵ درصدی مرغ برای شب عید در گیلان

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مقدمات کار برای ذخیره‌سازی مرغ برای شب عید در گیلان در حال انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای ذخیره سازی شب عید مقدمات کار در حال انجام است، گفت: نگرانی بابت تامین مرغ مورد نیاز مرد م

افزایش تولید ۱۵ درصدی مرغ برای شب عید در گیلان

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مقدمات کار برای ذخیره‌سازی مرغ برای شب عید در گیلان در حال انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای ذخیره سازی شب عید مقدمات کار در حال انجام است، گفت: نگرانی بابت تامین مرغ مورد نیاز مرد م برای عید وجود ندارد.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت مرغ خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت اقتصادی برخی از اقشار جامعه برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته تا مرغ گران نشود.

گیاهی از افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ برای شب عید در استان گیلان خبرداد و افزود: بخشی از مرغ تولید شده  برای مصرف استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی به استان‌های دیگر از جمله بازار تهران می‌رود.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ واحد مرغداری در گیلان وجود دارد و افرادی زیادی در این مجموعه‌ها و زنجیره فروش مرغ در استان فعالیت دارند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه در همه شهرستان های گیلان پرورش مرغ وجود دارد، گفت: در شهرستان صومعه‌سرا بیش از شهرستانهای دیگر مرغداری وجود دارد و افراد جدید هم برای پرورش مرغ در این شهرستان متقاضی هستند.

وی در خصوص وضعیت پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا مرغ سبز در استان گفت: از آنجایی که گیلان از مکان‌های زمستان گذران پرندگان مهاجر به شمار می‌رود و ریسک آنفلوانزای پرندگان در این استان وجود دارد، نمی‌توان به مقدار زیاد مرغ سبز را پرورش داد و در این خصوص افزایش تولید نداریم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها