تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:51
209 بازدید
کد خبر : 182621

الزام مدیران خوزستان برای گذراندن دوره ارتقای سطح و ارزیابی

الزام مدیران خوزستان برای گذراندن دوره ارتقای سطح و ارزیابی

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران استان گفت: زمینه لازم فراهم شده تا طبق قانون، انتصاب‌های پس از سال ۹۷ این دوره را طی کنند و شاهد فعالیت مدیران شایسته‌تری در سطوح مختلف دستگاه‌ها باشیم. امید حاجتی در شورای راهبری توسعه مدیریت خوزستان که امروز (۲۵ بهمن‌ماه) برگزار

الزام مدیران خوزستان برای گذراندن دوره ارتقای سطح و ارزیابی

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران استان گفت: زمینه لازم فراهم شده تا طبق قانون، انتصاب‌های پس از سال ۹۷ این دوره را طی کنند و شاهد فعالیت مدیران شایسته‌تری در سطوح مختلف دستگاه‌ها باشیم.

امید حاجتی در شورای راهبری توسعه مدیریت خوزستان که امروز (۲۵ بهمن‌ماه) برگزار شد، در خصوص تدوین سند راهبردی نظام نامه مدیریت بحران استان، اظهار کرد: از ۱۴ بحران اصلی شناسایی‌شده در خوزستان، این سند برای چهار بحران اصلی استان شامل خشکسالی، ریزگرد، سیل و زلزله تدوین شده است که در گام بعدی، برنامه عملیاتی نظام‌نامه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم این نظام‌نامه که به صورت پایلوت در خوزستان اجرا می‌شود به صورت کشوری مورد استفاده قرار بگیرد.

حاجتی ادامه داد: این نظام‌نامه باید بتواند در مقابله با بحران‌ها انسجامی قبل، حین وقوع و پس از وقوع بحران ایجاد کند و در صورتی که به ظرفیت قانونی یا مصوبه‌ای برای ایجاد یکپارچگی و انسجام واحد نیاز باشد، باید پیشنهاد ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: خوزستان سومین استانی است که مجوز راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران خوزستان را از سازمان استخدامی اخذ کرده است؛ این موضوع یک الزام قانونی است تا همه مدیران حرفه‌ای به جز مدیران سیاسی، این دوره را برای ارتقای سطح، طی کنند.

وی افزود: زمینه لازم فراهم شده تا طبق قانون، انتصاب‌های پس از سال ۹۷ این دوره را طی کنند و شاهد فعالیت مدیران شایسته‌تری در سطوح مختلف دستگاه‌ها باشیم. برای اینکه دستگاه‌ها ملزم به رعایت این مصوبه باشند، مصوبه شورای توسعه راهبری مدیریت اخذ شده و در ارزیابی شاخص‌های عمومی برای این موضوع، اهمیت قائل شده است.

حاجتی گفت: مدیرانی که بعد از این مصوبه منصوب شده‌اند باید این دوره را بگذرانند در غیر این صورت مرتکب تخلف اداری شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: واقعی کردن شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها نیز یکی از دستورکارهای اصلی این جلسه بود که با توجه به اختیاری که از سازمان اداری استخدامی اخذ کرده‌ایم اجازه داده شده که بر اساس اولویت‌های خوزستان، شاخص‌های اختصاصی را هدف‌گذاری کنیم تا در ارزیابی واقعی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، کمک شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است ارزیابی‌های شکلی که به صورت کشوری و متحدالشکل انجام می‌شود، بعضا با شرایط و اولویت‌های استان‌ها فاصله قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، به این منظور ۹ محور و ۲۵ شاخص در استان پیشنهاد داده شده که شورای توسعه راهبری مدیریت، این محورها و شاخص‌ها را تصویب کرده است و امیدواریم بر این اساس، ارزیابی‌های سالانه‌ای که در جشنواره شهید رجایی اعلام می‌شوند به واقعیت و آنچه مردم درک می‌کنند، نزدیک‌تر باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها