تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 16:52
189 بازدید
کد خبر : 187693

امام جمعه موقت اصفهان: دستاورد اصلی انقلاب، محوریت قرار گرفتن اسلام در امور است

امام جمعه موقت اصفهان: دستاورد اصلی انقلاب، محوریت قرار گرفتن اسلام در امور است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، محوریت قرار گرفتن اسلام و حاکمیت دین است که با توجه به این نقش محوری، دست بیگانه از کشور کوتاه شد و مردم در رأس امور قرار گرفتند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌ و گو با ایسنا با بیان اینکه اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی،

امام جمعه موقت اصفهان:
دستاورد اصلی انقلاب، محوریت قرار گرفتن اسلام در امور است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، محوریت قرار گرفتن اسلام و حاکمیت دین است که با توجه به این نقش محوری، دست بیگانه از کشور کوتاه شد و مردم در رأس امور قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌ و گو با ایسنا با بیان اینکه اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، محوریت قرار گرفتن اسلام و حاکمیت دین بر امور است، اظهار کرد: جایگاه والای مردم در تحولات انقلابی به رهبری روحانیت و امام خمینی(ره) سبب شد تا وابستگی ما به شرق و غرب از بین برود و امروزه نیز در سایه رهبری ولی‌فقیه درصدد استمرار بخشیدن به این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز اهداف برجسته‌ای مانند شعار نه شرقی نه غربی تحقق پیدا کرده است، اما بسیاری از آرمان‌ها و اهداف دیگر مانند عدالت اسلامی، خدمت به محرومان، بها دادن به خانواده‌های شهدا و از همه مهم‌تر خدمت رسانی به آحاد مردم و جامعه اسلامی به عنوان اصلی‌ترین وظیفه ما وجود دارد که باید به طور مضاعفی به آن‌ها جامعه عمل بپوشانیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه امروزی ما نیاز مبرمی به نهج‌البلاغه و آموزه‌های حضرت علی(ع) دارد. باید ببینیم که حضرت علی(ع) و قرآن و اسلام از ما چه می‌خواهند و سایر متون دینی و نامه‌های مهم مانند نامه تاریخی امام علی(ع) به مالک اشتر حاوی چه توصیه‌هایی برای اداره جامعه کنونی است.

رهبر گفت: امروز سرنوشت کشور ما در دست واشنگتن و یا سایر قدرت‌های خارجی نیست و به الگویی برای تمام کشورهای منطقه و حتی جهان تبدیل شده‌ایم. بر این اساس، ضروری است بکوشیم که به عنوان یک الگوی جهانی، در مرحله عمل، امر خلاف واقعی از ما سر نزد و تمام معیارهای حکومت اسلامی که بر مبنای اجرای احکام الهی و خدمت بندگان خدا است به درستی در کشور عملی سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیرو این موضوع که امروز چشم تمام دنیا و جهان اسلام به ایران است، امیدواریم تمام ارکان نظام اسلامی و مسئولان، وظایف خود را به درستی انجام دهند و سعی کنند عدالت اسلامی را به معنای قرآنی آن در جامعه پیاده سازند و بتوانند بر اساس آن آرامش عمومی و فردی را در سطح اجتماع تأمین کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید جلوی گرانی‌ها و برخی سوء استفاده‌ها گرفته شود و از سرمایه‌های ملی در جهت استقلال و عمران کشور، تقویت بنیه دفاعی و خدمات عام‌المنفعه‌ای مانند رسیدگی به محرومان و خدمات بهداشتی و درمانی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها