تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:08
175 بازدید
کد خبر : 191262

انقلاب اسلامی برخواسته از بطن مردم است

انقلاب اسلامی برخواسته از بطن مردم است

ایسنا/کردستان رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، عامل اصلی پیروزی ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور را بدون حضور مردم غیر ممکن دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در حالی به پیروزی رسید که قریب به اتفاق کشورهای نظام طاغوت از کشور عراق حمایت می کردند. اکبر اسدی امروز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) در مراسم

انقلاب اسلامی برخواسته از بطن مردم است

ایسنا/کردستان رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، عامل اصلی پیروزی ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور را بدون حضور مردم غیر ممکن دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در حالی به پیروزی رسید که قریب به اتفاق کشورهای نظام طاغوت از کشور عراق حمایت می کردند.

اکبر اسدی امروز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) در مراسم گرامی داشت دهه فجر که در جهاددانشگاهی برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه است اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با وجود فراز و نشیب های بسیار زیادی که پشت سر گذاشته به طور یقین بدون پشتوانه و حمایت مردم زمین گیر می شد.

وی عامل اصلی پیروزی ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور را بدون حضور مردم غیر ممکن دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در حالی به پیروزی رسید که قریب به اتفاق کشورهای نظام طاغوت از کشور عراق حمایت می کردند.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب بیان کرد: بر مبنای معادلات نظامی زمانی که دو کشور با هم درگیر می شوند باید تعادلی بین آنها برقرار باشد؛ با نگاهی به جنگ تحمیلی مشخص می شود که در زمان ۸ سال دفاع مقدس تمام حمایت ها بدون استثنا از عراق و صدام بود و مدرن ترین تجهیزات در اختیار عراق قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه عراقی ها در زمان جنگ روحیه تجاوزگری و کشورگشایی زیادی داشتند ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از طرف هیچ کشوری مورد حمایت قرار نمی گرفت و بر همین اساس هیچ توازن و تعادلی بین ایران و عراق برقرار نبود.

اسدی افزود: صدام به عنوان رییس عراق همه این عوامل را به جز قدرت انقلابی که در ایران شکل گرفته بود در نظر داشت و نمی دانست که روحیه مردم انقلابی، پشتوانه نظام است که اگر این را می دانست هیچ وقت نزدیک مرزهای ایران نمی شد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب ثابت شده است که هر کشوری که با ایران بوده، استقرار یافته و به ثبات رسیده است و کشورهایی که بر ضد انقلاب بودند به ویژه آمریکا نتوانستند به پیروزی برسند و این شعار نیست.

اسدی ایجاد نهادی انقلابی همچون جهاددانشگاهی را حاصل اراده دانشجویان مبارزی دانست که بعد از پیروزی انقلاب احساس مسئولیت کرده و با تلاش خود این نهاد را دل دانشگاه به وجود آوردند.

وی تاکید کرد: تشکیل جهاددانشگاهی از سال ۱۳۵۷ منشا خدمات ارزشمندی به مردم و در سطح دانشگاه ها شده است و در عرصه های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی اقدامات زیادی انجام داده است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، تصریح کرد: این نهاد انقلابی، در حوزه فعالیت های فرهنگی بهترین ها را در اطلاع رسانی و حوزه فعالیت های معرفتی و افکار سنجی ایجاد کرده است.

وی نداشتن مهارت را خلاء جامعه امروز دانست و گفت: در حوزه فعالیت های آموزشی، جهاددانشگاهی منشاء فعالیت های ارزشمندی در زمینه مهارت برای دانشجویان و عموم مردم شده است.

اسدی با بیان اینکه با بیان اینکه یاد تمامی جهادگرانی که در راستای آرمان های انقلاب جان خود را فدا کردند گرامی باد خاطرنشان کرد: امید است که در استان کردستان با پایه کار بودن همکاران پر تلاش و با حداقل امکانات در این مسیر موفق و موید شویم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها