تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:58
185 بازدید
کد خبر : 184679

اپوزیسیون آفریقای جنوبی،حزب حاکم را به دست داشتن در آتش زدن ساختمان پارلمان متهم کرد

اپوزیسیون آفریقای جنوبی،حزب حاکم را به دست داشتن در آتش زدن ساختمان پارلمان متهم کرد

یکی از رهبران اپوزیسیون آفریقای جنوبی، حزب حاکم “کنگره ملی آفریقا” را در آتش‌سوزی در پارلمان دخیل دانست. این آتش‌سوزی دو روز پیش از انتشار گزارش تخلف تحقیقات مربوط به فساد دولت رخ داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیونی در سال ۲۰۱۸ میلادی تشکیل شد تا درباره ادعاهای فساد و تخلف

اپوزیسیون آفریقای جنوبی،حزب حاکم را به دست داشتن در آتش زدن ساختمان پارلمان متهم کرد

یکی از رهبران اپوزیسیون آفریقای جنوبی، حزب حاکم “کنگره ملی آفریقا” را در آتش‌سوزی در پارلمان دخیل دانست. این آتش‌سوزی دو روز پیش از انتشار گزارش تخلف تحقیقات مربوط به فساد دولت رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیونی در سال ۲۰۱۸ میلادی تشکیل شد تا درباره ادعاهای فساد و تخلف در بخش دولتی تحقیق کند. این کمیسیون داده‌های خود را اواخر دسامبر به سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تقدیم کرد و مجبور شد روز سه‌شنبه بخشی از این گزارش را علنی کند.

“ویلی مادیشا” از حزب “کنگره مردم” گفت: گمان می‌کنم که اطلاعات در این گزارش، فساد دولت را نشان می دهد. به نظر من دولت به رهبری رامافوسا و وزرایش و افرادی که در آنجا مستقر شده‌اند احتمالا می‌خواهند این اطلاعات را از بین ببرند.

این آتش‌سوزی روز یکشنبه در قدیمی‌ترین بخش ساختمان پارلمان در شهر “کیپ تاون” که برای نشست‌های شورای ملی استان‌ها و همچنین نشست‌های کمیته استفاده می‌شد، رخ داد. کمی بعد آتش‌سوزی دیگری در “بال جدید” جایی که مجمع ملی مجلس نمایندگان قرار دارد، رخ داد. این آتش‌سوزی هنوز مهار نشده است.

مادیشا که در مجمع ملی حضور داشت، گفت: از آنجایی که تدابیر امنیتی در این ساختمان بسیار بالاست، این آتش‌سوزی باعث تعجب شدید من شده است. اما قابل ذکر است که هر زمان مسائل جدی مطرح شده‌اند، این مکان مستعد حوادث ناگوار بوده است.

نسخه‌هایی از گزارش این کمیسیون در دفاتر برخی مقامات در پارلمان وجود دارد. مادیشا اعلام کرد که در حال حاضر برای بیرون آوردن این اطلاعات به دفترش دسترسی ندارد.

علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست اما پلیس یک مظنون را بازداشت و بازجویی کرد. این آتش‌سوزی هیچ تلفاتی نداشت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها