تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:03
172 بازدید
کد خبر : 190598

باید برای امنیت هزینه کرد

باید برای امنیت هزینه کرد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: برای امنیت باید هزینه کرد و حتی پول جای امن می آید و اولین شاخصه برای سرمایه گذاری در جایی، امنیت است. دکتر”علی زینی وند” امشب ۱۹ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی در کرمان ا اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه نیروی انتظامی

باید برای امنیت هزینه کرد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: برای امنیت باید هزینه کرد و حتی پول جای امن می آید و اولین شاخصه برای سرمایه گذاری در جایی، امنیت است.

دکتر”علی زینی وند” امشب ۱۹ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی در کرمان ا اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت فروش نفت و دیگرمنابع درآمدی دولت ها خوب بوده، امکانات دولتی به هیچ وجه کفاف برخی از حوزه ها را نمی داد وگرنه در حال حاضر که با مشکلاتی در فروش نفت و حوزه های دیگر مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و … مراکز مهم را در دنیا خیران ساخته اند، افزود: مشارکت در ابعاد مختلف در حوزه امنیت نیز در دنیا شناخته شده است و مردم مشارکت دارند.

زینی وند تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه های مختلف کارهای خوبی انجام داده و در مقطعی مکان های نیروی انتظامی به سمت نوسازی و بهسازی رفت و مردم خوشحال شدند.

استاندار کرمان بیان کرد: مردم برای امنیت ارزش قائل هستند و به نظر بنده تجهیز ناوگان نیروی انتظامی، از آموزش و بهداشت ارجح تر است زیرا اگر همه موارد را داشته و ذره ای احساس نا امنی در افراد باشد، نمی شود زندگی کرد و امنیت رکن اول زندگی است و احساس امنیت بخش اجتماعی آن است.

وی افزود: همه دستگاه های امنیتی مهم هستند و دستگاه اطلاعاتی کشور ما از پیشرفته های دنیاست اما نیروی انتظامی احساس امنیت را به مردم می دهد و امنیت را همه دستگاه های امنیتی تامین می کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه تاسیس پلیس راه، پاسگاه و کلانتری ها در جاده ها و محورها احساس امنیت را به دنبال دارد، تصریح کرد: برای امنیت باید هزینه کرد و حتی پول جای امن می آید و اولین شاخصه برای سرمایه گذاری در جایی، امنیت است.

استاندار کرمان گفت: باید همه امکانات را پای امنیت بیاوریم ضمن اینکه در استانی مانند کرمان به هیچ وجه نیروی انتظامی نباید منتظر اعتبارات دولتی بوده و نباید دغدغه اعتبار داشته باشد.

وی افزود: مجمع خیران امنیت ساز استان کرمان باید هرچه سریع تر(طی ۲۰ روز آینده) تشکیل شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از همه ظرفیت های بودجه برای تقویت نیروی انتظامی و همچنین از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس و ایجاد ظرفیت در بودجه ۱۴۰۰ استفاده کند.

زینی وند تصریح کرد: تا زمان شکل گیری مجمع خیران امنیت ساز، برای تامین بخشی از نیازمندی های نیروی انتظامی در استان کرمان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام”هاشمیان” رییس شورای شهر رفسنجان نیز در این جلسه گفت: نیروی انتظامی هر چه تقویت شود که نیاز استان هم هست، خوب است و وجود افرادی که خیران را به حوزه امنیت هدایت کنند، نیازمند ظرفیت شناسی و اولویت هاست.

وی افزود: باید نیروی انتظامی اولویت ها و نیازهای اساسی خود را دسته بندی و ارائه کند و در شهرستان ها می توان با تعامل با شوراها کار را پیش برد و در بحث امنیت کمک کرد و ما نیز در رفسنجان آماده همکاری هستیم.

هاشمیان به لزوم مشارکت بنگاه های اقتصادی بزرگ در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها