تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:19
176 بازدید
کد خبر : 181922

بلومبرگ: اسرائیل واکسن کرونا را انبار و فلسطینی‌ها را محروم می‌کند

بلومبرگ: اسرائیل واکسن کرونا را انبار و فلسطینی‌ها را محروم می‌کند

طبق گزارش شبکه بلومبرگ، واکسن‌های کرونای عرضه شده به رژیم صهیونیستی فراتر از میزان درخواست آن شده اما مسؤولان این رژیم با خودداری از ارائه آنها به فلسطینی‌ها، مقدار اضافی را ذخیره کرده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه بلومبرگ آمریکا در گزارش خود آورد: با وجود اینکه رژیم اشغالگر حجم بالایی واکسن وارد کرده اما بخشی

بلومبرگ: اسرائیل واکسن کرونا را انبار و فلسطینی‌ها را  محروم می‌کند

طبق گزارش شبکه بلومبرگ، واکسن‌های کرونای عرضه شده به رژیم صهیونیستی فراتر از میزان درخواست آن شده اما مسؤولان این رژیم با خودداری از ارائه آنها به فلسطینی‌ها، مقدار اضافی را ذخیره کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه بلومبرگ آمریکا در گزارش خود آورد: با وجود اینکه رژیم اشغالگر حجم بالایی واکسن وارد کرده اما بخشی از محموله واکسن‌های شرکت مودرنا را ذخیره کرده است.

به رغم انتقادهای بین‌المللی از سیاست تنبیهی این رژیم در حق فلسطینی‌ها تل آویو همچنان به لجبازی خود در این زمینه ادامه می‌دهد و از ارائه واکسن‌های اضافی به فلسطینی‌ها خودداری می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، ۴۰ درصد از شهروندان اسرائیلی واکسن را دریافت کرده‌اند و واکسن‌های ارائه شده به این رژیم به ویژه واکسن‌های مودرنا بیشتر از حد مورد نیاز است و پیش از آن نیز شرکت فایزر مقدار ثابتی واکسن در اختیار این رژیم قرار داده بود.

بر اساس گزارش یاد شده، ایلی گلعاد، مسؤول ارشد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی و از فعالان برنامه مبارزه با ویروس کرونا گفت: حدود ۱۰۰ هزار دوز واکسن مودرنا در انبار ذخیره شده‌اند.

گلعاد افزود: مقدار واکسن مودرنای ارائه شده در “اسرائیل” بسیار اندک است و در شرایطی که دولت از میلیون‌ها دوز واکسن فایزر استفاده می‌کند، لازم نیست واکسن دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

این مسؤول وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: واکسن‌های مودرنا که ژانویه تحویل داده شدند و احتمالا برای شش ماه به صورت بلند مدت ذخیره می‌مانند، در نهایت استفاده خواهند شد و هیچ تغییری در محموله‌های پیش‌بینی شده رخ نمی‌دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، ۲۰۰۰ دوز واکسن مودرنا برای واکسیناسیون کادر پزشکی به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری منتقل شده و قرار است ۳۰۰۰ دوز دیگر نیز در اختیار تشکیلات قرار داده شود اما اسرائیل در اکثر مواقع فراخوان‌های تهیه واکسن برای فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد.

برخی چهره‌های حقوقی ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در مورد سیاست نژادپرستی و سیاست تنبیهی، اظهار کردند: رژیم اشغالگر مسؤول واکسیناسیون میلیون‌ها فلسطینی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها