تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 10:09
140 بازدید
کد خبر : 181417

تزریق دوز سوم به ۶ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد/آماده‌باش بیمارستان‌های خصوصی

تزریق دوز سوم به ۶ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد/آماده‌باش بیمارستان‌های خصوصی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. دکتر مجید جعفری‌نژاد بیان کرد: تعداد جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۰۳ نفر

تزریق دوز سوم به ۶ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد/آماده‌باش بیمارستان‌های خصوصی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر مجید جعفری‌نژاد بیان کرد: تعداد جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۰۳ نفر است که تاکنون ۹۳ درصد از این جمعیت دوز اول و ۷۷ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون دایر در سطح شهر مشهد را ۶۵ پایگاه برشمرد و اضافه کرد: دوز سوم واکسن کرونا در تمام مراکز واکسیناسیون تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای همه افراد تزریق می‌شود.

استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی در صورت مواجهه با پیک کرونا

دکتر ایوب توکلیان،جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه نشست با روسای بیمارستان‌های خصوصی مشهد با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی همانند پیک گذشته، باید ۳۰ درصد از ظرفیت خود را برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های خصوصی باید کاملا در حالت آماده باش باشند و طبق پروتکل‌های ابلاغی وزارت عمل کنند و با دستورالعمل های ابلاغی کمیته علمی دانشگاه و وزارت بهداشت هماهنگ باشند.

وی در مورد چگونگی مدیریت بیماران کووید در این بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان‌های خصوصی همانند پیک ششم باید همکاری لازم در پذیرش بیماران تنفسی داشته باشند و ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را همانند بیمارستان‌های دانشگاهی برای شرایط بحران خالی نگه دارند و به جهت پیشگیری از غافلگیری در بحران حتی‌الامکان جراحی‌های الکتیو را تعدیل نمایند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص پایش عملکرد درست و دقیق فرآیندها تاکید کرد: جهت اجرا و آمادگی هر چه بهتر کمیته‌های ترخیص بیمارستان‌ها و تیم‌های تنفسی باید همانند گذشته با قوت و عزم  بیشتری فعالیت نمایند.

دکتر ایوب توکلیان عنوان کرد: بیمارستان‌ها باید طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته تخت‌های پلاک‌دار شده مربوط به بیماران تنفسی را خالی نگه دارند و پیش بینی نیروی انسانی لازم جهت مقابله با بحران را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها باید فضای جداگانه ای برای بیماران تنفسی در نظر بگیرند تا از شیوع بیماری تا حد زیادی جلوگیری شود.

به گزارش ‌وبدا بیمارستان‌های خصوصی همگی ضمن ارائه نظرات و تضارب آرا، متفق القول در باب همکاری با دانشگاه جهت شکست بیماری منحوس اعلام آمادگی صد درصد کردند.

ظرفیت اکسیژن‌سازهای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲.۵ برابر افزایش یافته است

مهندس عباس ایزدی، سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: تقریبا بیشتر مراکز درمانی در ابتدای بیماری کرونا با مشکل تامین اکسیژن روبه‌رو بوده‌اند و در حال حاضر با افزایش ۲.۵ برابری اکسیژن سازها مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پنج موج قبلی بیماری کرونا و مشکلاتی که در حوزه تامین اکسیژن دانشگاه در مراکز درمانی وجود داشت اقدامات خوبی در زمینه شناسایی ظرفیت‌های اکسیژنی که در مراکز درمانی موجود بود انجام شد و اکسیژن‌سازهای لازم برای مراکز درمانی فراهم شد، گفت: طی این مدت اقدامات خوبی در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها به اکسیژن‌سازها انجام شد تا در ارائه خدمت به بیماران کرونایی مشکلی وجود نداشته باشد.

سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افزایش زیادی در حوزه تعداد کپسول‌های اکسیژن بیمارستانی ۴۰ لیتری و ۵۰ لیتری انجام شده و تعداد زیادی کپسول تهیه و به مراکز درمانی تحویل داده شد، تصریح کرد: همچنین برای مراکز درمانی که با ظرفیت موجود اکسیژن‌سازها و کپسول جوابگو نبود نسبت به تهیه و تامین مخازن اکسیژن مایع اقدام شد که تعدادی هم در دست اقدام است که برای بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا از نظر تامین اکسیژن مشکلی نباشد.

ایزدی با اشاره به اینکه همچنین در حوزه تامین دستگاه‌های کمک تنفسی نیز همچون ونیتلاتور و BIPAP و CPAP که در مراکز درمانی مورد نیاز بود تعداد زیادی تهیه شد و به مراکز درمانی دانشگاه تحویل داده شد تا در زمینه تامین دستگاه‌های تنفسی مشکلی وجود نداشته باشد، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخت‌های ویژه در مراکز درمانی تلاش می‌شود تا امکانات جانبی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا تجهیز شود.

وی ادامه داد: در زمینه دستگاه‌های تصویربرداری به دلیل اینکه در زمان پیک‌های کرونا استفاده  بالایی از این دستگاه‌ها شد، این دستگاه‌ها مستهلک شده و به تبع باید نسبت به تعویض آن اقدام شود که در همین راستا با هماهنگی معاونت توسعه دانشگاه این اقدامات انجام شده تا نسبت به تعویض تیوپ دستگاه‌های سی تی اسکن و رفع مشکلاتی که برای یکسری از دستگاه‌های تصویربرداری داریم، اقدام شود و آماده کار برای موج‌های احتمالی بعدی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها