تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:17
172 بازدید
کد خبر : 187885

تشکیل مرکز نوآوری تعاون در مازندران

تشکیل مرکز نوآوری تعاون در مازندران

ایسنا/مازندران معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل مرکز نوآوری تعاون در مازندران خبر داد. محمد جعفر کبیری در کارگروه اقتصادی ، سرمایه گذاری و اشتغال مازندران از تشکیل ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در مناطق مختلف کشور از جمله این استان خبر داد. وی گفت: بیش از ۲.۵ تا سه میلیون تعاونی

تشکیل مرکز نوآوری تعاون در مازندران

ایسنا/مازندران معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل مرکز نوآوری تعاون در مازندران خبر داد.

محمد جعفر کبیری در کارگروه اقتصادی ، سرمایه گذاری و اشتغال مازندران از تشکیل ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در مناطق مختلف کشور از جمله این استان خبر داد.

وی گفت: بیش از ۲.۵ تا سه میلیون تعاونی فعال در دنیا وجود داشته و ۳۰۰ تعاونی برتر در این میان گردش مالی سالانه بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: درآمدهای تعاونی‌ها از درآمدهای نفتی و بازار سرمایه بالاتر است، همچنین تعاونی‌ها ظرفیت مناسبی برای اعتمادسازی و جذب سرمایه گذاری‌های خرد مردمی دارند.

کبیری با بیان اینکه  هنوز فرهنگ مشارکت پذیری به خوبی جانیفتاده است، گفت: در ابتدای دولت، دستورالعملی بین وزارت تعاون برای نظارت هوشمند بر اعضا و هیئت مدیره ابلاغ شده است.

وی از وجود  ۱۱ مرکز نوآوری در کشور وجود خبر داد وگفت: باید از این نهال نوپا حمایت کرد و در این راستا بودجه مستقلی برای این مراکز تخصیص داده شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیای حمایت‌های هدفمند و قانونی از تعاونی‌های اشتغال زا را برنامه مهم بیان کرد و گفت: با کمک بانک توسعه تعاون،شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ تسهیلات پرداخت شد که این میزان به ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید.

کبیری گفت: ۷۰ درصد اعتبارات بانک توسعه تعاون باید به بخش تعاون پرداخت شود و علاوه براین خطوط اعتباری مختلفی نیز با همکاری صندوق توسعه ملی برای حمایت از تعاونی‌ها تعریف شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها