تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:04
161 بازدید
کد خبر : 181824

تشکیل کمیته مقابله با شکنجه در الجزایر

تشکیل کمیته مقابله با شکنجه در الجزایر

بعد از اتهام‌هایی که مبنی بر تعدی جنسی به یک زندانی سابق در الجزایر مطرح شد و شوکی را در افکار عمومی این کشور ایجاد کرد، سازمان‌های حقوقی الجزایر از تشکیل کمیته مقابله با شکنجه و خشونت علیه بازداشت‌شدگان عقیدتی خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، اظهارات ولید نقیش ۲۵ ساله، دانشجوی

تشکیل کمیته مقابله با شکنجه در الجزایر

بعد از اتهام‌هایی که مبنی بر تعدی جنسی به یک زندانی سابق در الجزایر مطرح شد و شوکی را در افکار عمومی این کشور ایجاد کرد، سازمان‌های حقوقی الجزایر از تشکیل کمیته مقابله با شکنجه و خشونت علیه بازداشت‌شدگان عقیدتی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، اظهارات ولید نقیش ۲۵ ساله، دانشجوی الجزایری در اوایل فوریه که گفته بود در معرض شکنجه و تعدی جنسی از سوی نیروهایی در دستگاه‌های امنیتی قرار گرفت، باعث خشم افکار عمومی شد و دادستانی را به آغاز تحقیقاتی در خصوص این اتهامات واداشت.

در واکنش به تصمیم دستگاه قضائی؛ سازمان‌هایی از جامعه مدنی تصمیم گرفتند که خودشان برای تحقق عدالت دست به کار شده و در این راستا، کمیته‌ای را در مقابله با شکنجه و شرایط غیرانسانی حبس در الجزایر تشکیل دهند.

در این سازمان جدید؛ کمیته ملی آزادی بازداشت شدگان و بخش هماهنگی ملی دانشگاهیان الجزایری برای تغییر و هیات وکلای مدافع از زندانیان عقیدتی حضور دارند.

موسسان کمیته مقابله با شکنجه، در کنفرانسی خبری اعلام کردند که ولید نقیش دیوار سکوت را با صحبت در مقابل دستگاه قضائی درخصوص آنچه که در معرضش قرار گرفته بود، شکست، او شجاعانه رفتار کرد. باید جلادان مشخص شده و محاکمه شوند.

ولید نقیش در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۹ در پایتخت الجزایر طی راهپیمایی هفتگی دانشجویان که در چارچوب اعتراضات مردمی برگزار می‌شد، بازداشت شد.

کمیته آزادی بازداشت شدگان اعلام کرد که بیش از ۷۰ تن به دلیل فعالیتشان در اعتراضات مردمی، همچنان در زندان عنتر هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها