تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 18:24
191 بازدید
کد خبر : 188434

تعداد شهرستان های خراسان شمالی به ۱۰ شهرستان می رسد

تعداد شهرستان های خراسان شمالی به ۱۰ شهرستان می رسد

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از تلاش و پیگیری برای افزایش تعداد شهرستان های این استان خبر داد. دکتر احمد برادران در نشست خبری که ۲۰ بهمن ماه در محل استانداری برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا تعداد شهرستان ها را به ۱۰ شهرستان برسانیم. وی با اشاره به برگزاری انتخابات

تعداد شهرستان های خراسان شمالی به ۱۰ شهرستان می رسد

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از تلاش و پیگیری برای افزایش تعداد شهرستان های این استان خبر داد.

دکتر احمد برادران در نشست خبری که ۲۰ بهمن ماه در محل استانداری برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا تعداد شهرستان ها را به ۱۰ شهرستان برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده اظهارکرد: مشارکت و حضور مردم یکی از مصادیق مهم انتخابات است و بر این مبنا نظام جمهوری اسلامی مدلی را طراحی کرده که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دو انتخابات شوراهای شهری و روستایی و ریاست جمهوری را در استان در پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: نظارت بر امر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و وزارت کشور هم مسئول اجرای قانون است.

برادران اظهارکرد: فرمانداران نیز با هماهنگی هیات های نظارت فرآیند ثبت نام و سایر مراحل انتخابات را انجام می دهند که البته به دلیل محدودیت های کرونا ثبت نام ها به صورت مجزا صورت میگیرد.

وی در ارتباط با موضوع انتخابات اظهار کرد: ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی پیش بینی شده است که شروع ثبت نام برای انتخابات شوراهای شهر از بیستم اسفند تا ۲۶ اسفند، انتخابات روستایی و عشایری از شانزدهم فروردین تا ۲۲ فروردین سال آینده و ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ماه خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی به اقدامات حوزه اجتماعی اشاره و تصریح کرد: ۲۲۳ تشکل مردم نهاد در سطح استان فعال است که ماموریت های حوزه اجتماعی را دنبال می کنند.

وی راه اندازی مجامع مشورتی در حوزه های مختلف، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در حوزه بازآفرینی، راه اندازی دفاتر احزاب و تشکیل خانه احزاب را از مهم ترین اقدامات حوزه اجتماعی عنوان کرد.

برادران در خصوص بیماری کووید ۱۹ نیز افزود: نسبت به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان عادی انگاری شده سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۷۵ درصد رسیده و آمار مراجعین سرپایی نیز رو به افزایش است که امیدواریم حساسیت های این حوزه و رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شود.

به گفته وی در حال حاضر شهرستان اسفراین طبق رنگ بندی وارد سطح نارنجی شده است.

این مقام مسئول به حوزه اقدامات مرز هم اشاره و اظهارکرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم لذا در بحث راه اندازی بازارچه مرزی آمادگی کامل داریم که امیدواریم کشور ترکمنستان هم این آمادگی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و مدیریت خوبی در نقاط مرزی را شاهد هستیم که دستگاه های مسئول نیز وظایف خطیر خود را در این حوزه انجام می دهند.

وی بیان کرد: با اقدامات استاندار در سال جاری مجوز ۱۵ دستگاه دکل تلفن همراه از سوی وزیر ارتباطات برای نقاط مرزی صادر شده که قبل از این اقدام ۶۰ درصد پوشش اینترنت و تلفن همراه داشتیم که با این فرآیند این میزان پوشش به ۹۰ درصد رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تغییر و جابجایی برخی از مدیران گفت: امر تغییر و جابجایی در حوره مدیریت یک امر بدیهی است و در تمامی دستگاه ها نیز اتفاق می افتد.

وی در ارتباط با تغییر فرماندار جاجرم نیز اظهارکرد: فرماندار جاجرم خود متقاضی جابجایی هست و در تلاش هستیم تا در فرصتی مناسب این امر صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای انتخاب فرماندار شیروان نیز گزینه هایی مورد نظر است که باید با تهران هماهنگی های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها