تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 17:11
199 بازدید
کد خبر : 192253

تعلیق توافق‌های پناهندگی آمریکا با “ال سالوادور”، “گواتمالا” و “هندوراس”

تعلیق توافق‌های پناهندگی آمریکا با “ال سالوادور”، “گواتمالا” و “هندوراس”

دولت بایدن گفت فوراً توافق‌های پناهندگی دوره ترامپ با ال سالوادور، گواتمالا و هندوراس را در بخشی از تلاش برای لغو سیاست‌های مهاجرتی تندروی پیشین، به حالت تعلیق درمی‌آورد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، “آنتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، آمریکا روندی برای لغو توافق‌نامه‌های همکاری پناهندگی با دولت‌های ال‌

تعلیق توافق‌های پناهندگی آمریکا با "ال سالوادور"، "گواتمالا" و "هندوراس"

دولت بایدن گفت فوراً توافق‌های پناهندگی دوره ترامپ با ال سالوادور، گواتمالا و هندوراس را در بخشی از تلاش برای لغو سیاست‌های مهاجرتی تندروی پیشین، به حالت تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، “آنتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، آمریکا روندی برای لغو توافق‌نامه‌های همکاری پناهندگی با دولت‌های ال‌ سالوادور، گواتمالا، و هندوراس را به عنوان اولین گام‌های واقعی در مسیر شراکت بهتر و همکاری در منطقه‌ای که توسط رئیس جمهور معلوم شده، آغاز کرده است.

توافق‌نامه‌های به اصطلاح “کشور سوم امن”، که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ و کشورهای آمریکای مرکزی امضا شدند، پناه‌جویان منطقه را وادار می‌کند قبل از درخواست پناهندگی آمریکا، برای پناهندگی آن کشورها اقدام کنند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد: به عنوان بخشی از پیشنهاد بحث‌برانگیز توسط ترامپ برای سرکوب مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی که بخش بزرگی از مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا-مکزیک را تشکیل می‌دهند، این سیاست‌ها هیچ زمان توسط ال سالوادور و هندوراس اجرا نشد.

این بیانیه افزود: انتقالات تحت توافق‌نامه آمریکا-گواتمالا از اواسط مارس ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری کرونا متوقف شده است.

اعلام اقدامات روز شنبه پس از آن انجام شد که بایدن هفته گذشته از مجموعه کارهایی با هدف تجدیدنظر در سیستم مهاجرتی آمریکا پرده‌برداری کرد که شامل کارگروهی برای تجمیع خانواده‌های جداافتاده در مرز آمریکا و مکزیک و کارگروه دیگری برای افزایش ظرفیت سالانه پناهندگان می‌شد.

یکی از دستورات بایدن خواستار آن بود که بلینکن فوراً اطلاع‌رسانی به دولت‌های سه کشور در مورد قصد آمریکا برای تعلیق و خاتمه تفاهم‌های کشور سوم را مدنظر قرار دهد. این دستور همچنین از وزیر امنیت داخلی و دادستان کل می‌خواست تعیین کنند آیا قانون اجرای توافق‌نامه‌ها را باطل می‌کنند یا خیر.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها