تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:46
161 بازدید
کد خبر : 188076

حاج قاسم حجتی از خدا برای نسل امروز است

حاج قاسم حجتی از خدا برای نسل امروز است

ایسنا/خوزستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: با آشنایی با حاج قاسم فصل جدیدی در تاریخ جامعه شروع می‌شود؛ فصلی که به ما می‌گوید می‌شود در میان همه بدی‌ها خوب و پاکیزه بود و عذرهایی که برای خوب نبودن می‌آوریم پذیرفته‌شدنی نیستند. حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در آیین گرامیداشت

حاج قاسم حجتی از خدا برای نسل امروز است

ایسنا/خوزستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: با آشنایی با حاج قاسم فصل جدیدی در تاریخ جامعه شروع می‌شود؛ فصلی که به ما می‌گوید می‌شود در میان همه بدی‌ها خوب و پاکیزه بود و عذرهایی که برای خوب نبودن می‌آوریم پذیرفته‌شدنی نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی که امروز (۱۲ دی‌ماه) در دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما با بخشی از جلوه‌های شخصیتی حاج قاسم آشنا شده‌ایم و البته این ادامه دارد و هنوز تمام نشده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اینکه چگونه می‌شود کسی به این نقطه و این قله برسد، خیلی مهم است. اگر بخواهیم با حاج قاسم مثل بسیاری از داشته‌های‌مان تشریفاتی برخورد کنیم، کار دشواری نیست اما اگر بخواهیم بدانیم که چگونه می‌شود حاج قاسم شد، کار سختی است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در روایات آمده است کسی که می‌خواهد رابطه خود را با جامعه اصلاح کند باید ابتدا رابطه خود را با خدا اصلاح کند. کسی که در مسیر خدا حرکت می‌کند، غیر خدا را نمی‌بیند و این خدا است که رابطه او را با جامعه اصلاح می‌کند.

وی افزود: شهید محلاتی می‌گفتند در روزهای اولی که امام(ره) به کشور برگشته بودند مردم به دیدن ایشان می‌آمدند؛ یک روز امام(ره) در حال پاسخ دادن به محبت مردم بودند، به امام(ره) گفتم که یک روز در قم شما را از منزل دزدیدند و به حبس بردند اما ببینید خدا چگونه جبران کرد. امام(ره) در جواب فرمودند همه این درود بر خمینی یا مرده باد خمینی که می‌گویند، در نفس من هیچ تاثیری ندارد، مهم این است که من به وظیفه‌ای که دارم عمل کنم. امام در نامه‌ای در تاریخ ۰۶/۰۱/۱۳۶۸ نیز می‌نویسند “من به تاریخ و آنچه که در آن می‌گذرد کار ندارم. من دنبال وظیفه خود هستم”. می‌شود انسان به تاریخ کار نداشته باشد و زنده‌باد و مرده‌باد در روح و نفسش تاثیر نگذارد؟

شفیعی ادامه داد: امروز عرف است که اگر کسی با شما کاری داشته باشد می‌گوید که مدتی بود شما را ندیده بودم و به یاد شما افتادم اما شما منتظر این هستید که بعد از آن بگوید که چه می‌خواهد و گاهی این مساله در انسان اثر می‌گذارد اما انسان‌های بزرگ به جز رضای الهی چیز دیگری را نمی‌بینند. وقتی این مسیر را طی می‌کنند خداوند متعال همه مسائل پیرامون را برای آن‌ها حل می‌کند.

وی افزود: دیده‌اید بعضی از کاندیداها در آستانه انتخابات چه کارهایی می‌کنند؟ مراسمی نیست که نروند. این کجا و اینکه خداوند محبت ایجاد کند کجا؟ ما خیلی وقت‌ها برای مطلوب و آنچه می‌خواهیم، راه را اشتباه می‌رویم لذا به هدف نمی‌رسیم؛ حاج قاسم حجتی از خدا برای نسل امروز است که ببیند مقام آدمیت تا کجا است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: ما راه را در صورتی پیدا می‌کنیم که ببینیم شهدا چه کرده‌اند که راه صد ساله عرفا را یک شبه طی کرده‌اند. با آشنایی با حاج قاسم فصل جدیدی در تاریخ جامعه شروع می‌شود؛ فصلی که به ما می‌گوید می‌شود در میان همه بدی‌ها خوب و پاکیزه بود و عذرهایی که برای خوب نبودن می‌آوریم پذیرفته‌شدنی نیستند. حاج قاسم حجتی از طرف خدا بر بشر معاصر بود و این‌ها افسانه نیست. ببینید حاج قاسم به چه نقطه‌ای رسید.

وی گفت: اگر در روایات گفته‌اند که هرکس ۴۰ روز خالص باشد، خداوند حکمت را از قلب و زبانش جاری می‌کند؛ اگر کسی ۴۰ سال خالص بماند چه اتفاقی می‌افتد؟

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها