تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:51
170 بازدید
کد خبر : 183732

خانه فرهنگ و هنر به دنبال استعدادیابی هنرمندان آینده باشد

خانه فرهنگ و هنر به دنبال استعدادیابی هنرمندان آینده باشد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خانه فرهنگ و هنر استعدادیابی و پرورش هنرمندان آینده جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد. آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای خانه فرهنگ و هنر اردبیل با بیان اینکه جای چنین سازمان مردم نهادی در شهر ما بسیار خالی بود، گفت: خانه فرهنگ و

خانه فرهنگ و هنر به دنبال  استعدادیابی هنرمندان آینده باشد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خانه فرهنگ و هنر استعدادیابی و پرورش هنرمندان آینده جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای خانه فرهنگ و هنر اردبیل با بیان اینکه جای چنین سازمان مردم نهادی در شهر ما بسیار خالی بود، گفت: خانه فرهنگ و هنر با این ظرفیت فکری و هنری می‌تواند تاثیرگذار باشد و کارهایی را که سازمان‌های دولتی نتوانستند انجام دهند، انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید کارها را به خود مردم سپرد، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد بهتر می‌توانند این کار را انجام دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از خانه فرهنگ و هنر خواست استعدادیابی و پرورش هنرمندان آینده جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار دهد؛ چراکه جامعه در هر زمانی نیازمند هنر وهنرمند است.

عاملی با بیان اینکه خانه فرهنگ و هنر اردبیل با این ظرفیت قابل توجه بهتر است به مسائل مختلف اجتماعی نیز پرداخت کند، تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود در برپایی نمایشگاه‌های مختلف آثارهنری هنرمندان اردبیل کوشش شود؛ به طوریکه این آثار به دنیا معرفی شود که در این صورت است که اقتصاد هنر نیز تامین خواهد شد.

وی همچنین در مورد تبدیل خانه مسکونی استاد سلیم موذن‌زاده به موزه نیز گفت: در این خصوص اقدامات موثری انجام شده و آخرین مراحل خود را طی می‌کند. درخصوص بازگشایی حریم مقبره پیرزگر و احیای آن نیز که به معرفی هویت تاریخی شهر ما کمک می کند، مساعدت‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

رهنماآذر مدیرعامل خانه فرهنگ و هنر اردبیل نیز گزارشی از عملکرد خانه ارائه و با اشاره به اهداف خانه  و غیرسیاسی بودن این تشکلف گفت: با توجه به عضویت هنرمندان و شخصیت‌های ممتاز علمی، فرهنگی، مدیریتی و فعالان عرصه‌های اجتماعی در خانه فرهنگ و هنر اردبیل، این خانه به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی مطرح است.

وی افزود: این سرمایه اجتماعی با تمام تجربه‌ای که در اختیار دارد در کنار سازمان‌های فرهنگی استان آماده ارائه هرگونه خدمت برای اعتلای فرهنگ وهنر اردبیل می‌باشد.
رهنما آذر ادامه داد: چهارم مرداد ماه سالروز تولد شیخ صفی الدین اردبیلی که به هفته اردبیل معروف شده و تا دو سال پیش بهترین برنامه‌های مردمی با مشارکت حدود ۵۰۰ نفر از هنرمندان و نخبگان و جوانان تهیه و اجرا می‌شد، امسال به خاطر کرونا و سال پیش به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب به تعطیلی کشانده شد.

وی با بیان اینکه هفته اردبیل بستر بسیار ارزشمندی برای بزرگترین رخدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی برای معرفی اردبیل کهن و استعدادپروری است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود حالا که تا مرداد۱۴۰۰ فرصت خوبی در اختیار داریم، از هم‌اکنون دست به کار شویم و با یک برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده و هدفمند در فکر تولید برنامه‌های فاخر باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها