تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:22
173 بازدید
کد خبر : 190783

دادگستری “سرچهان” در فارس افتتاح شد

دادگستری “سرچهان” در فارس افتتاح شد

ایسنا/فارس همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دادگستری شهرستان تازه تاسیس “سرچهان” در استان فارس افتتاح شد. مراسم افتتاح دادگستری شهرستان تازه تاسیس “سرچهان” پس از طی مراحل قانونی، یکشنبه ۱۹ بهمن با حضور رئیس کل دادگستری فارس و نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرمبید، بوانات و سرچهان در مجلس و جمعی از

دادگستری "سرچهان" در فارس افتتاح شد

ایسنا/فارس همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دادگستری شهرستان تازه تاسیس “سرچهان” در استان فارس افتتاح شد.

مراسم افتتاح دادگستری شهرستان تازه تاسیس “سرچهان” پس از طی مراحل قانونی، یکشنبه ۱۹ بهمن با حضور رئیس کل دادگستری فارس و نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرمبید، بوانات و سرچهان در مجلس و جمعی از مسئولان محلی، برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، لزوم صیانت از دستاوردهای انقلاب را یادآوری و اضافه کرد: باید همه ما قدردان نظام اسلامی و شهدا باشیم و مدیران در این وادی مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه باید بیانه گام دوم انقلاب را محور برنامه ها قرار دهیم، گفت: ما در دستگاه قضایی با هدایت و راهبری ریاست معظم قوه قضائیه این حرکت نوین را آغاز کرده ایم.

او با اشاره به اینکه هدف نهایی سند تحول قضایی ایجاد عدالت و رضایت مردم است، افزود: در این طرح دسترسی مردم به خدمات قضایی باید تسهیل شود که افتتاح دادگستری سرچهان نیز در همین راستا انجام شده است.

موسوی اهمیت پیگیری حقوق عامه را از موضوعات مهم موجود در سند تحول قوه قضائی دانست و گفت: خدا ترسی و مردم داری باید سرلوحه کار مسئول حوزه قضایی سرچهان و سایر مسئولان در دیگر حوزه‌های قضایی سراسر استان فارس باشد.

وی موضوع مبارزه با فساد را از دیگر موضوعات جدی و اصلی مدنظر مجموعه قضایی برشمرد و ضمن تأکید بر اینکه دستگاه قضایی مدافع سرسخت از گزارش دهندگان فساد است، گفت: با اراده ای که در مجموعه قضایی کشور به واسطه اعمال سیاست های ریاست معظم قوه قضائیه ایجاد شده است، این حرکت فساد ستیزی با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به تعامل سازنده مجموعه قضایی با سایر نهادها در راستای توسعه استان فارس اشاره و اضافه کرد: داشتن تعامل با نهادها و سازمان ها منافاتی با استقلال دستگاه قضایی ندارد، بلکه می توان با اعمال مدیریت صحیح علاوه بر حفظ استقلال دستگاه قضایی همکاری نزدیکی در راستای تحقق اهداف کلان و توسعه در زمینه های گوناگون ایجاد کرد.

وی همچنین بر تقویت شوراهای حل اختلاف و نهاد داوری در راستای جلوگیری از تشکیل پرونده‌های موجود در مراجع قضایی تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای جدی قوه قضاییه برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش است.

موسوی همچنین به قضات استان توصیه کرد که در صدور آراء حبس دقت فراوانی را به خرج دهند و ضمن رعایت دستورالعمل های کاهش جمعیت کیفری، اجازه ندهند افرادی که می توانند در خارج از زندان برای جامعه مفید باشند، در حبس بمانند.

او زمین خواری را از مسائل مضموم در جامعه ارزیابی و اضافه کرد: اگر چه در چند سال اخیر مسئله زمین خواری در استان فارس روند نزولی را طی کرده است اما کوچکترین تعرضات به انفال و حقوق بیت المال نیز برای دستگاه قضایی پذیرفته شده نیست و با این موضوع قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

موسوی حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی را از موضوعات مهم و اولویت دار دستگاه قضایی دانست و گفت: شعار های محوری تعیین شده منحصر به همان سال نیست بلکه این نامگذاری های از سوی رهبر معظم انقلاب خط مشی مستمر و اساسی نظام محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، بهروز عواطفی‌نژاد در این مراسم به عنوان سرپرست حوزه قضائی شهرستان سرچهان، معرفی شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها