تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 21:45
184 بازدید
کد خبر : 206506

دانلود زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 یک فیلم علمی تخیلی چکسلواکی محصول سال ۱۹۶۳ به کارگردانی Jindřich Polák است. این فیلم بر اساس رمان «ابر ماژلانی» نوشته استانیسلاو لم ساخته شده است. این فیلم در ایالات متحده با ویرایش و دوبله انگلیسی با عنوان Voyage to the End of the Universe منتشر شد. برای

دانلود زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 یک فیلم علمی تخیلی چکسلواکی محصول سال ۱۹۶۳ به کارگردانی Jindřich Polák است. این فیلم بر اساس رمان «ابر ماژلانی» نوشته استانیسلاو لم ساخته شده است. این فیلم در ایالات متحده با ویرایش و دوبله انگلیسی با عنوان Voyage to the End of the Universe منتشر شد.

برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید

دانلود زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 - بلو سابتایتل

زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 در سال ۲۱۶۳، کشتی فضایی Ikarie XB-1 (Ikarus XB-1) به سیاره مرموز “سفید سیاره” در مدار ستاره آلفا قنطورس فرستاده می شود. سفر با سرعت نزدیک به نور، این سفر برای فضانوردان حدود ۲۸ ماه طول می کشد، اگرچه اثرات نسبیت به این معنی است که تا زمان رسیدن آنها به مقصد، ۱۵ سال روی زمین می گذرد. در طول پرواز، خدمه چندملیتی ۴۰ نفره باید خود را با زندگی در فضا وفق دهند و همچنین با خطرات مختلفی که با آن مواجه می شوند، از جمله یک سفینه فضایی متروکه قرن بیستم مجهز به سلاح های هسته ای، یک “ستاره تاریک” رادیواکتیو مرگبار و فروپاشی ذهنی مقابله کنند. یکی از خدمه، که تهدید به نابودی فضاپیما می کند.

در حالی که این فیلم تا حدی تأثیر سرمایه گذاری های قبلی آمریکایی مانند سیاره ممنوعه (۱۹۵۶) را نشان می دهد، این فیلم به تنهایی تأثیرگذار بود – منتقدان به تعدادی شباهت بین Ikarie XB-1 و فیلم استنلی کوبریک ۲۰۰۱: A Space Odyssey (1968) اشاره کرده اند. ) و اعتقاد بر این است که یکی از بسیاری از فیلم‌های ژانر «فضایی» است که کوبریک در حین تحقیق در سال ۲۰۰۱ نمایش داد.

فیلم کودک دلقک فردیناند و موشک [de] در سال ۱۹۶۳، از مجموعه تلویزیونی درباره دلقک به کارگردانی Jindřich Polák، با استفاده از لوازم جانبی Ikarie XB-1 تولید شد.

زیرنویس فیلم Icarus XB 1 1963 - بلو سابتایتل

زیرنویس Icarus XB 1 1963 در سطح بین المللی بیشتر از طریق نسخه ویرایش شده و دوبله انگلیسی شناخته شده است که در سال ۱۹۶۴ توسط American International Pictures به صورت محدود در سینماهای ایالات متحده اکران شد. نسخه AIP نیز گهگاه در تلویزیون در ایالات متحده و سایر کشورها در زمان‌های مختلف در طول سال‌های بعد نمایش داده می‌شود، اما، جدای از نمایش آن در تریست، نسخه اصلی چک به ندرت در خارج از چکسلواکی دیده می‌شد تا اینکه در سال ۲۰۰۵ روی DVD منتشر شد.

AIP تغییرات متعددی را برای نسخه انگلیسی زبان این فیلم ایجاد کرد که نام آن را سفر به انتهای جهان گذاشت. تقریباً ده دقیقه فیلم قطع شد، اسامی بازیگران و کارکنان در تیتراژ افتتاحیه انگلیسی شد و مقصد کشتی به “سیاره سبز” تغییر نام داد.

با این حال، بزرگترین تغییر، تکرار صحنه پایانی توسط AIP بود که پایانی کاملاً متفاوت از نسخه اصلی ایجاد کرد. در نسخه چک، همانطور که Ikarie به مقصد خود نزدیک می شود، صفحه نمایش ابرهای اطراف سیاره سفید را نشان می دهد که از هم جدا می شوند تا سطح سیاره ای پرجمعیت و صنعتی را نشان دهند. برای نسخه انگلیسی، AIP چند ثانیه آخر را حذف کرد و تصاویر هوایی از نمای جنوب منهتن و مجسمه آزادی را جایگزین کرد. به گفته یکی از منتقدان، گلن اریکسون، ویرایش‌ها و تغییرات فیلمنامه AIP برای ایجاد یک پایان «غافلگیرکننده» بود که نشان می‌داد Ikarie و خدمه‌اش از دنیایی بیگانه آمده‌اند و «سیاره سبز» در واقع زمین است.

زیرنویس Icarus XB 1 1963 - بلو سابتایتل

Ikarie XB-1 در جشنواره فیلم علمی تخیلی تریست در سال ۱۹۶۳ موفق شد و جایزه اصلی را از آن خود کرد. الکس کاکس، کارگردان بریتانیایی، در یک بررسی گذشته‌نگر BFI Southbank درباره فیلم علمی تخیلی شوروی، Ikarie XB-1 را ستود و آن را “زیبا و سخت‌گیرانه” خواند و “یکی از اصلی‌ترین و هیجان‌انگیزترین فیلم‌های علمی تخیلی ساخته شده باقی مانده است.” Cine Outsider آن را “یک درام جذاب، سرگرم کننده و شخصیت محور” نامید.

نویسنده Trace Reddell در کتاب خود نوشت: “فیلم در واقع نمونه ای پیشگویانه از بلوغ ژانر است. Ikarie XB1 به عنوان یک فیلم پیچیده برای بینندگان بزرگسال در نظر گرفته شده است، یک پلت فرم جدی برای مجموعه ای پیچیده و انتقادی از داستان های در هم تنیده در مورد انواع مختلف. اعضای خدمه Ikarie XB1.”

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها