تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:08
166 بازدید
کد خبر : 183302

راه‌اندازی بستر آنلاین ضد تبعیض در فرانسه

راه‌اندازی بستر آنلاین ضد تبعیض در فرانسه

یک خط ارتباطی آنلاین دولتی در فرانسه فعال شده که به قربانیان تبعیض، نژادپرستی و سکسیسم اجازه مبارزه و دادخواهی را می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وب‌سایت antidiscriminiations.fr و تلفن ۳۹۲۸ توسط “الیزابت مورنو”، نماینده نخست‌وزیر برای ایجاد برابری، تنوع و فرصت‌های برابر راه‌اندازی شد. وی همچنین تنها عضو رنگین‌پوست در

راه‌اندازی بستر آنلاین ضد تبعیض در فرانسه

یک خط ارتباطی آنلاین دولتی در فرانسه فعال شده که به قربانیان تبعیض، نژادپرستی و سکسیسم اجازه مبارزه و دادخواهی را می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وب‌سایت antidiscriminiations.fr و تلفن ۳۹۲۸ توسط “الیزابت مورنو”، نماینده نخست‌وزیر برای ایجاد برابری، تنوع و فرصت‌های برابر راه‌اندازی شد. وی همچنین تنها عضو رنگین‌پوست در دولت این کشور است.

ابتکار فوق، برخاسته از اعلامیه دسامبر گذشته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد بستری آنلاین است که در آن افراد بتوانند شکایات خود از تبعیض پلیس را ثبت کرده و گزارش دهند که چرا و به چه طریقی مورد تعصب واقع شده‌اند.

به دنبال سانحه خشونت پلیس علیه یک آهنگ‌ساز سیاه‌پوست، ماکرون به توصیف رفتار نژادی “غیرقابل تحمل” مأموران نیروی انتظامی فرانسه پرداخت.

وی روز جمعه اشاره‌ای به پلیس یا بی‌عدالتی نژادی نکرد اما گفت “هر نوع تبعیضی، یک تحقیر یا خشونت است”.

ماکرون گفت این بستر آنلاین به قربانیان اجازه مشخص کردن شرایط مختلف تبعیض را می‌دهد، خواه آنکه مربوط به گرفتن شغل یا ارتقا، دسترسی به مسکن، خدمت، کنترل و چک یا نظارت دولت باشد.

طبق داده‌های سال ۲۰۱۹ “مدافع حقوق”، یک مقام اداری مستقل، در فرانسه بیشترین میزان تبعیض با نرخ ۲۴ درصد مربوط به ملیت بوده و پس از آن ۲۲، ۱۲، ۱۰ و ۵ درصد موارد تبعیض به ترتیب مبتنی بر معلولیت، جنسیت، سلامت و سن بوده است.

بستر آنلاین جدید به قربانیان اجازه تماس با وکلای با تجربه و متخصص در مبارزه با تبعیض را می‌دهد که آن‌ها را به درمان هدایت کرده و اقدامات به منظور پیگرد اداری یا قانونی را برای ایشان تسهیل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها