تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:49
190 بازدید
کد خبر : 183704

رای پرونده سیل علی آبادکتول اجرایی شد/ دستگاههای اجرایی مقصر نقره داغ شدند

رای پرونده سیل علی آبادکتول اجرایی شد/ دستگاههای اجرایی مقصر نقره داغ شدند

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از قطعی شدن رای پرونده سیل دهانه «زرین گل» شهرستان علی آبادکتول و مقصر شناخته شدن چهار دستگاه اجرایی استان خبر داد. حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیگیری پرونده سیل در «دهانه زرین گل» شهرستان علی آبادکتول که مرتبط با سیل سال ۱۳۹۶ است،

رای پرونده سیل علی آبادکتول اجرایی شد/ دستگاههای اجرایی مقصر نقره داغ شدند

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان از قطعی شدن رای پرونده سیل دهانه «زرین گل» شهرستان علی آبادکتول و مقصر شناخته شدن چهار دستگاه اجرایی استان خبر داد.

حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیگیری پرونده سیل در «دهانه زرین گل» شهرستان علی آبادکتول که مرتبط با سیل سال ۱۳۹۶ است، اظهار کرد: این پرونده پس از رای قطعی به مرحله اجرا رسیده و محکومین باید نسبت به حکم نهایی تمکین کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در اجرای عدالت هیچ تعارف و مماشاتی نخواهد داشت، افزود: در این پرونده دادگاه، شرکت ملی گاز خطوط شمال و شمال شرق ، اداره کل راه و شهرسازی، امور آب منطقه‌ای و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را به علت رعایت نکردن نظامات، مقررات و نکات ایمنی  منجر به مرگ سه نفر، به ترتیب هر کدام ۶۵ ، ۲۰ ، ۱۰ و ۵ درصد، مقصر شناخت و به پرداخت دیه محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه رای دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر استان نهایی شد و هم اکنون در مرحله اجرای احکام قرار دارد، خاطرنشان کرد: بررسی چندباره نظرهای کارشناسی به علت اعتراض دستگاه‌های اجرایی علت طولانی شدن روند بررسی این پرونده و صدور کیفرخواست بود.

به گزارش ایسنا، در سیل مرداد ۱۳۹۶ دهنه زرین گل علی آبادکتول، یک زوج جوان و فرزند سه ساله آن‌ها گرفتار سیلاب شده و جان باختند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها