تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 16:55
163 بازدید
کد خبر : 191170

«رضانام تا رضاخان» رونمایی می‌شود

«رضانام تا رضاخان» رونمایی می‌شود

کتاب «رضانام تا رضاخان» (زندگی‌نامه رضاشاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹) نوشته هدایت‌الله بهبودی رونمایی می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، مراسم رونمایی از این کتاب به همراه آیین سپاس از هدایت‌الله بهبودی با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و نویسندگان در روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) ساعت

«رضانام تا رضاخان» رونمایی می‌شود

کتاب «رضانام تا رضاخان» (زندگی‌نامه رضاشاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹) نوشته هدایت‌الله بهبودی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، مراسم رونمایی از این کتاب به همراه آیین سپاس از هدایت‌الله بهبودی با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و نویسندگان در روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) ساعت ۱۵ توسط خانه شعر و ادبیات و با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

در معرفی کتاب «رضانام تا رضاخان» عنوان شده است: این کتاب به زاویه کمتر شناخته‌شده پهلوی اول یعنی سال‌های قبل از قدرت او پرداخته و پس از بررسی چگونگی آن، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد. در این کتاب، علاوه بر زندگی رضانام – رضاخان بعدی – تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد. آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی از موضوعات اشاره‌شده در این کتاب است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها