تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 18:05
194 بازدید
کد خبر : 185329

رهایی چهار متهم از قصاص در شهرستان فسا

رهایی چهار متهم از قصاص در شهرستان فسا

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در نتیجه تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فسا و رضات اولیای دم، چهار متهم که به قصاص نفس محکوم شده بودند، از قصاص رهایی یافتند. حجت الاسلام سید کاظم موسوی، گفت: پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور پرونده ها برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام شیراز ابلاغ

رهایی چهار متهم از قصاص در شهرستان فسا

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در نتیجه تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فسا و رضات اولیای دم، چهار متهم که به قصاص نفس محکوم شده بودند، از قصاص رهایی یافتند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی، گفت: پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور پرونده ها برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام شیراز ابلاغ و سپس برای ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف فسا ارجاع شد و به لطف خداوند و  با تلاش رئیس دادگستری، قاضی و اعضای شعبه ششم شورای حل اختلاف شهرستان فسا، پیگیری مصلحین قرآنی و همچنین تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین  طرفین، این چهار پرونده ظرف یک ماه به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این ۴ جوان نادم، زندگی دوباره اهداء کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون با رضایت اولیای دم، ۵۳ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: امسال تلاش برای جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص و تشکیل هسته های جهادی در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

موسوی از تلاش رئیس دادگستری فسا، قاضی و اعضا شعبه ششم شورای حل اختلاف فسا نیز قدردانی و اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان  ضمن قدردانی از اولیای دم، زحمات اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بین این چهار خانواده، بر نقش سازنده و تأثیرگذار شورای حل اختلاف در حل و فصل  خصومت و دعاوی تأکید و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ورود این نهاد صلحی به مسائلی همچون اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای، اختلافات خانوادگی و پرونده‌های قتل بسیار راهگشا بوده و آثار و برکات زیادی برای دستگاه قضایی و جامعه دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها