تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 16:58
168 بازدید
کد خبر : 188941

رونمایی از موشن‌گرافی شهید سلطانی در شیراز

رونمایی از موشن‌گرافی شهید سلطانی در شیراز

ایسنا/فارس طی مراسمی از موشن‌گرافی شهید شیرعلی سلطانی به نام “باباشیرعلی” به عنوان جدیدترین اثر حوزه هنری در زمینه ایثار و شهادت، رونمایی شد. معاون فرهنگی- هنری حوزه هنری استان فارس در مراسم رونمایی از موشن‌گرافی “باباشیرعلی” که در منزل شهید سلطانی برگزار شد، گفت: خوشبختانه انتخاب شهید شاخص سال بنیان خیری شده تا حوزه هنری

رونمایی از موشن‌گرافی شهید سلطانی در شیراز

ایسنا/فارس طی مراسمی از موشن‌گرافی شهید شیرعلی سلطانی به نام “باباشیرعلی” به عنوان جدیدترین اثر حوزه هنری در زمینه ایثار و شهادت، رونمایی شد.

معاون فرهنگی- هنری حوزه هنری استان فارس در مراسم رونمایی از موشن‌گرافی “باباشیرعلی” که در منزل شهید سلطانی برگزار شد، گفت: خوشبختانه انتخاب شهید شاخص سال بنیان خیری شده تا حوزه هنری فارس در این سال ها بتواند هر سال به نام مبارک این شهدا اثری تولید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه هنری فارس، علیرضا قیصری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، آثاری به نام هنرمندان شاخص فارس تولید شده است، افزود: پس از ساخت دو مستند برای شهیدان دکتر فیروزی و خوش اندام، امسال در قالبی متفاوت اثر موشن گرافی با محوریت زندگی خانوادگی شهید سلطانی و ارتباط این شهید عزیز با فرزندانش توسط حوزه هنری فارس تولید شد.

او با بیان اینکه حوزه هنری فارس در سال های اخیر هر سال به نام مبارک شهدای هنرمند شاخص، اثری تولید کرده است، توانسته هر سال به نام مبارک شهدای شاخص هنرمند سال اثری تولید کند.

فرزند شهید شیرعلی سلطانی نیز گفت: می دانیم که برای خلق یک نقاشی روزها و ماه ها وقت صرف می شود و یک اثر انیمیشن بارها و بارها این زحمت تکرار می شود.

وی افزود: اثر حاضر بسیار ارزشمند است و در یک زمان کوتاه سه خاطره از سه دختر شهید را در قالبی هنرمندانه با هم تلفیق کرده و تصویری دلنشین و ارزشمند از ارتباط ما با پدر را ارائه می کند که جا دارد بابت آن از هنرمندان این گروه تشکر کنیم.

کارگردان موشن گرافی «باباشیرعلی» نیز گفت: استقبال خانواده شهید سلطانی از این اثر فراتر از هر جایزه و قدردانی برای تیم هنری این اثر ارزشمند است.

محمدحسن محمودی افزود: ساخت سالانه یک اثر تصویری برای شهید شاخص هنرمند سال باعث افتخار واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس است.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر برای شهید دکتر علیرضا فیروزی شهید شاخص هنرمند سال ۱۳۹۷ و شهید هاشم خوش اندام شهید شاخص هنرمند سال ۱۳۹۸  دو اثر مستند توسط هنرمندان ساخته شده است.

کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری فارس افزود: در این اثر و در زمانی کوتاه  سه خاطره از سه دختر بزرگوار این شهید عزیز را در قالبی هنری با هم تلفیق کردیم تا بتوانیم تصویری دلنشین و ارزشمند از ارتباط خانواده با شهید را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: کار هنرمند دادن شعار و انجام سخنرانی نیست، بلکه بیان مسائل در قالب تولیدات هنری‌ست و خوشحالیم که مفهومی مانند سبک زندگی و سیره شهدا که گاهی اوقات در برخی آثار سبب شعاری شدن کار می شود اینجا به صورت هنری بیان شده است.

محمودی گفت: این کار فقط محصول کار یک نفر نیست یا نمی توان آن را به یک واحد نسبت داد. مجموعه ای کنار هم قرار گرفته اند و به عنوان یک کار تیمی آن را به سرانجام رسانده اند و واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هم تمام قامت پشت کار بوده است

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها