تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 16:48
167 بازدید
کد خبر : 188866

زمینه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در طرح توانمندسازی اقتصادی فراهم شد

زمینه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در طرح توانمندسازی اقتصادی فراهم شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی زمینه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در طرح مشاغل خانگی فراهم شد. نفیسه نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی دفتر امور زنان و خانواده استانداری و

زمینه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در طرح توانمندسازی اقتصادی فراهم شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی زمینه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در طرح مشاغل خانگی فراهم شد.

نفیسه نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی دفتر امور زنان و خانواده استانداری و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تسهیل گری و توسعه گری جهاددانشگاهی، در حال اجراست.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، جهاددانشگاهی متعهد شد زمینه‌های ایجاد اشتغال را برای ۶۹ زن سرپرست خانوار با ویژگی‌های خاص فراهم کند که در این راستا از بین بیش از ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار به ۷۳ نفر که با ویژگی‌های طرح همخوانی داشتند رسیدیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای مشاوره و استعدادسنجی این افراد، تصریح کرد: این افراد از بین رشته های مزیت دار مشاغل خانگی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از گذراندن دوره‌های لازم مهارت مورد نظر را کسب می‌کنند.

نخعی ادامه داد: اجرای طرح مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی اتفاق افتاده است و این افراد در آموزش‌های عمومی کسب و کار به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کرده و کلاس‌های تخصصی را زیر نظر پیشران مربوطه در حال گذراندن هستند.

وی با بیان اینکه روز گذشته کارگاهی برگزار شد و زمینه‌های ارتباط ۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی شده با پیشران فراهم شد، افزود: در ادامه نیز تا پایان بهمن ماه زمینه‌های فعالیت اشتغال باقی افراد فراهم خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: مقدمات کاری برای این افراد فراهم شد تا با پیشران خود تحت نظر نماینده جهاددانشگاهی آموزش تخصصی رایگان داشته و تولید محصول داشته باشند.

نخعی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده‌ها از طریق توسعه مشاغل خانگی و اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها