تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 18:07
206 بازدید
کد خبر : 182766

ساخت‌و سازهای شهر مشهد باید اصولی انجام شود

ساخت‌و سازهای شهر مشهد باید اصولی انجام شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی c گفت: استفاده از روش‌های پیشگیرانه در مقابله با بلایای طبیعی لازم و ضروری است، گفت: از همین رو لازم است ساخت و سازهای شهر مشهد مبتنی بر اصول استاندارد صورت گیرد. حسن موحدیان در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، ضمن اشاره

ساخت‌و سازهای شهر مشهد باید اصولی انجام شود 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی c گفت: استفاده از روش‌های پیشگیرانه در مقابله با بلایای طبیعی لازم و ضروری است، گفت: از همین رو لازم است ساخت و سازهای شهر مشهد مبتنی بر اصول استاندارد صورت گیرد.

حسن موحدیان در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، ضمن اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اظهار کرد: ایمنی در زمینه شهرسازی باید با دقت و جدیت بیشتری پیگیری شود و از همین رو لازم است ساخت‌وسازها مطابق با اصول فنی و مهندسی صورت گیرد زیرا کشورمان در منطقه‌ای قرار گرفته که مصون از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله نیست.

وی افزود: یکی از عرصه‌های مهم پیشگیری از بلای زلزله شهرسازی است تا وقوع حادثه‌ای چون زلزله، به سرنوشت شهر بم دچار نشویم. البته در تمام بلایا و حوادث غیرمترقبه حضور فعالانه، جهادی و ایثارگرانه عموم مردم پررنگ بوده است. این موضوع مهمی است که باید در مدیریت شهری مشهد به جد دنبال آن باشیم و ساخت‌وسازها را با اصول استاندارد بنا کنیم.

موحدیان ادامه داد: همچنین هفتم دی‌ ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی است. تشکیل این نهاد نشان از نگاه تیزبینانه بنیانگذار کبیر انقلاب نسبت به آینده، به‌ ویژه موضوع فرهنگ و سوادآموزی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نقش‌آفرینی معلمان در  عرصه سوادآموزی بسیار مهم است، ادامه داد: از افتخارات کشور ما کاهش نرخ بی‌سوادی و رسیدن آن به زیر پنج درصد است اما امیدواریم هرچه زودتر شاهد پایان کامل بی‌سوادی در کشور باشیم.

وی با گرامیداشت نهم دی‌ ماه، روز بصیرت نیز تصریح کرد: در این روز ۲ موضوع بسیار مهم اتفاق افتاد؛ یکی تبلور بصیرت مردمی و دیگری صبر و استقامت ملت بود که در روز ۹ دی‌ ماه بروز و ظهور پیدا کرد. حضور گسترده مردم در این روز طومار فتنه‌گران و اغتشاش‌گران را در هم پیچید. بر همین اساس است که باید قدردان حضور مردم در عرصه‌های مختلف بود.

وی اضافه کرد: اصل اساسی روز ۹ دی‌ ماه بصیرت است و سردمدار این بصیرت هم مقام معظم رهبری بود. امیدواریم همه به این اصل توجهی جدی پیدا کنیم.

در ادامه این جلسه لایحه نام‌گذاری یک‌ موزه و تغییر نام ۲ معبر در مشهد تصویب شد.

بر اساس این لایحه در منطقه چهار موزه مدرسه آیت‌الله کاشانی واقع در خیابان نبوت به نام شهدای دانش آموز نامگذاری می‌شود. همچنین در منطقه ۲ معبر نکاح واقع در خیابان عبدالمطلب ۲۲ به نام رئوف و در منطقه ثامن معبر شارستان ته پل محله واقع در خیابان آیت الله شیرازی پنج به نام شارستان علامه حسن‌زاده آملی با حفط زیرنویس ته پل محله تغییر نام می‌یابد.

همچنین طرح نامگذاری یک میدان واقع در بلوار شاهنامه به نام سپهبد با قید دوفوریت تصویب شد. به همین منظور شهرداری مشهد مکلف است به منظور گرامیداشت نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میدان واقع در بلوار شاهنامه(ورودی جلوخان آرامگاه فردوسی) را به نام سپهبد نامگذاری کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها