تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 17:19
173 بازدید
کد خبر : 192302

سبقت فوتی‌های کرونایی ماه‌نشان از بستری‌ها

سبقت فوتی‌های کرونایی ماه‌نشان از بستری‌ها

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در شهرستان ماه‌نشان از بستری‌ها به دلیل مراجعه پایین و دیرهنگام به پزشک، پیشی گرفته است. محمدرضا صائینی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌های استان زنجان از

سبقت فوتی‌های کرونایی ماه‌نشان از بستری‌ها

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در شهرستان ماه‌نشان از بستری‌ها به دلیل مراجعه پایین و دیرهنگام به پزشک، پیشی گرفته است.

محمدرضا صائینی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌های استان زنجان از لحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، طارم، خدابنده و ابهر در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های خرم‌دره، سلطانیه، ایجرود و ماه‌نشان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز در استان، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۸۴ درصد و به ترتیب در شهرستان‌های ایجرود ۸۹ درصد، ابهر ۸۶ درصد، خدابنده ۸۳ درصد، طارم ۸۷ درصد، زنجان ۷۷ درصد، خرم‌دره ۹۳ درصد و شهرستان‌های سلطانیه و ماه‌نشان ۹۰ درصد بوده است.

این مسئول از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۹۵ درصد به هیچ وجه ارزشمند نبوده و فایده‌ای ندارد و همچنان مراسم مختلف برگزار می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه در استان باید بیش از ۱۰ نفر رهگیری شوند که برخی از شهرستان‌ها اعم از خدابنده و ابهر باید در رهگیری افراد تلاش زیادی کنند، ادامه داد: روند بیماری کرونا در شهرستان خدابنده افزایشی، شهرستان ایجرود به دلیل رهگیری خوب وضعیت بستری بهتر شده ولی میزان بستری‌های کرونایی شهرستان ابهر رو به افزایش بوده و نیازمند انجام اقدامات پیشگیرانه است.

صائینی با بیان اینکه وضعیت شهرستان خرم‌دره از لحاظ شیوع بیماری کرونا نگران‌کننده است، اظهار کرد: انجام تست‌های PCR در شهرستان زنجان حدود ۴۰ درصد و انجام تست‌های سریع نیز ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و موارد مثبت از ۱۴.۳ درصد به ۱۵.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان رهگیری‌ها به زیر ۵ درصد برسد، زیرا روند بیماری کرونا در استان افزایشی است، افزود: در شهرستان سلطانیه و طارم، گردش ویروس بالا است. گفتنی است رهگیری در شهرستان طارم باید افزایش زیادی پیدا کند و بالای ۱۱ الی ۱۶ نفر رهگیری شود، زیرا میزان موارد مثبت این شهرستان ۱۲.۷ درصد است.

این مسئول در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ماه‌نشان، تصریح کرد: مراجعه ماه‌نشانی‌ها بسیار پایین بوده و به دلیل مراجعه دیرهنگام به پزشک، میزان فوتی‌های کرونایی این شهرستان از میزان بستری‌ها بیشتر است و شاهد روند افزایشی هستیم، بنابراین بیماریابی هوشمند و انجام تست PCR باید افزایش پیدا کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم تقویت قرنطینه معکوس در استان، خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای سالمند باید بسیار مراقبت کرده و در صورت ابتلا به کرونا، سریعاً از منزل خارج شده و دوران نقاهت خود را برای سلامتی خانواده در نقاهت‌گاه‌های استان سپری کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها