تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:11
206 بازدید
کد خبر : 190667

سفر هیئت مراکشی به تل‌آویو/ سفر هیئت مراکشی باعث شکاف در حزب حاکم شده است

سفر هیئت مراکشی به تل‌آویو/ سفر هیئت مراکشی باعث شکاف در حزب حاکم شده است

رسانه‌های مراکشی اعلام کردند، سفر احتمالی وزیر انرژی و معدن این کشور به اراضی اشغالی شکاف بین حزب حاکم را بیشتر می‌کند. به گزارش ایسنا، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش اعلام کرد: هیئت مراکشی امروز، یکشنبه برای هماهنگی درباره دفتر تماسی که در تل‌آویو افتتاح خواهد شد، به اسرائیلی (اراضی اشغالی فلسطینی) سفر خواهد کرد.

سفر هیئت مراکشی به تل‌آویو/ سفر هیئت مراکشی باعث شکاف در حزب حاکم شده است

رسانه‌های مراکشی اعلام کردند، سفر احتمالی وزیر انرژی و معدن این کشور به اراضی اشغالی شکاف بین حزب حاکم را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش اعلام کرد: هیئت مراکشی امروز، یکشنبه برای هماهنگی درباره دفتر تماسی که در تل‌آویو افتتاح خواهد شد، به اسرائیلی (اراضی اشغالی فلسطینی) سفر خواهد کرد.

او در کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه مراکش گفت: افتتاح رسمی دفتر تماس مراکش در تل‌آویو با توسعه وضعیت سلامت و گشودن حریم هوایی مراکش و اسرائیل به روی یکدیگر است.

بوریطه اشاره کرد، دفتر تماس مراکش در تل‌آویو را یک نماینده اداره می‌کند و هیچ نماینده مراکشی در حال حاضر در اسرائیل نیست.

این وزیر تمایلی به اعلام نام نماینده این کشور که دفتر تماس را اداره خواهد کرد، نشان نداد و تنها گفت، دیپلماتی از بین هیئتی که به اسرائیل سفر کرده تا دفتر را رسما افتتاح کند، برای اداره دفتر تماس انتخاب می‌شود.

همچنین روزنامه مراکشی هسپرس فاش کرد، سفر احتمالی عزیز رباح، وزیر انرژی، معدن و محیط زیست مراکش به اراضی اشغالی موجب افزایش اختلافات در داخل حزب حاکم می‌شود به ویژه اینکه این حزب هنوز از مرحله عادی‌سازی روابط عبور نکرده است و شکاف بین شاخه‌ها و رهبری حزب درحال گسترش است.

درخواست‌هایی در داخل این حزب برای ارزیابی واقعی تجربه ۱۰ سال مشارکت در دولت و مسیر حزب و برنامه آتی آن ارائه شده است.

حسن حمورو، عضو شورای ملی حزب عدالت و توسعه حاکم مراکش به شدت از صحبت‌های عزیز رباح درباره احتمال سفرش به اراضی اشغالی انتقاد کرد و گفت، وی به لطف این حزب صاحب این سمت شده است و از نظر قانونی حزب حاکم می‌تواند این سمت را از او بگیرد یا حداقل او را از عضویت رهبری سیاسی حزب برکنار کند.

مراکش دسامبر ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. مراکش بعد از امضای توافق اعلام کرد که این توافق به هیچ وجه به پایبندی مراکش برای دفاع از مساله فلسطین لطمه‌ای نمی‌زند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها