تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:47
161 بازدید
کد خبر : 189300

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، مجوزهایی است که یک فناور باید بگیرد؛ اگرچه اعتقاد داریم تمام استانداردها و ضوابط واقعی باید اجرا شود اما به شدت از آزارهای بوروکراتیک، کاغذبازی و مشکلاتی که برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود در مضیقه هستیم که نیازمند حمایت هستیم. محمدعلی

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، مجوزهایی است که یک فناور باید بگیرد؛ اگرچه اعتقاد داریم تمام استانداردها و ضوابط واقعی باید اجرا شود اما به شدت از آزارهای بوروکراتیک، کاغذبازی و مشکلاتی که برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود در مضیقه هستیم که نیازمند حمایت هستیم.

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مکانی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذاریم تا فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پشتوانه خوبی برای تمام فناوران و نوآوران است، افزود: این نهاد سیاست‌های خوب و مطلوبی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: هر گروهی که مجوز فناوری را کسب کرده باشد، زیرمجموعه ماست و هرکسی که طرح و ایده‌ای داشته باشد و بتواند مجوز را کسب کند را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی داریم که هنوز مجوز فناوری نگرفتند اما در پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند، افزود: صندوق پژوهش و فناوری یک بانک است و همه نوع خدمات بانکی ارائه می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه این صندوق با هدف حمایت از اکوسیستم‌های کارآفرینی گشایش یافت، تصریح کرد: این صندوق که با مشارکت پارک علم و فناوری استان و دانشگاه‌های بیرجند، صنعتی و علوم پزشکی و سرمایه ۵۱ درصدی بخش خصوصی ایجاد شده، در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر است.

ناصری با بیان اینکه با افتتاح این صندوق که مجوز بانک مرکزی را نیز دارد، پرداخت تسهیلات به افراد با ایده‌های نو و فناورانه انجام شد، افزود: نحوه توزیع بودجه‌ها متنوع است؛ یکی از وظایف پارک علم‌وفناوری، به تحول واداشتن دانشجویان و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم ایده‌ها را شناسایی و ارزیابی کنیم و به این وسیله فناوران را در پارک  علم ‌و فناوری پرورش دهیم و حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش بسیار خوب کار می‌کند، تصریح کرد: از همه افرادی که فکر و ایده و طرحی دارند تقاضا می‌کنیم به سایت صندوق مراجعه کنند و به خصوص از شرکت‌های بزرگ استان و دانش بنیان تقاضا داریم سهام صندوق را بخرند تا سهم مهمی در آینده استان ایفا کنند.

وی با اشاره به نوع دیگر حمایت، اظهار کرد: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمک‌ها و اعتباراتی در خصوص بهسازی فضای استقرار شرکت‌ها و آموزش، مشاوره و تجاری سازی محصول در اختیار پارک قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف ما ارتباط بین دستگاه‌ها و شرکت‌هاست، تصریح کرد: اینکه مدیران چقدر به توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند مهم بوده و اکنون در سطح مطلوب نیست.

ناصری با بیان اینکه مدیرانی هستند که همواره با ما هستند و در مقابل، مدیرانی نیز هستند که با این مفاهیم بیگانه بوده و زیربار کوچک‌ترین ریسکی نمی‌روند، اظهار کرد: با کمیسیون دانش بنیان در مجلس تصویب شده که تقریبا تمام دستگاه‌ها را اجبار می کند که باید از خدمات دانش بنیان استفاده کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که هیچ کس نمی‌تواند یک شبه دانش بنیان شود و این امر حاصل سال‌ها تلاش است، افزود: آنچه که باعث می‌شود ما شرکت‌های دانش بنیانی داشته باشیم، حمایت از ایده‌های حتی کوچک و فکرهای ناب است؛ درست مانند درخت که باید ابتدا رشد و نمو پیدا کند، بزرگ شود و بعد میوه چینی داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بخش پرورش و حمایت حتما اعطای تسهیلات نیست؛ تسهیلات آخرین راهکار است، اما باید بستری فراهم شود که ما بتوانیم از این شرکت‌های نوپا حمایت کنیم و کسی می‌تواند مشکل را حل کند که مشکل را درک کند.

ناصری با بیان اینکه در پارک علم و فناوری، از جوانانی که خود مشکل را می‌بینند و برای حل مشکل طرحی دارند حمایت می‌کنیم، افزود: گاهی اعتبار و بودجه‌ای نداریم که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های موجود اداری استان می‌تواند در اختیار پارک قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌ها که بخشی از آن باید مستقیم با کمک استانداری و بخشی با همکاری سایر ادارات انجام شود، لازم است صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها