تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:37
169 بازدید
کد خبر : 183589

شورای امنیت حمله تروریستی در مالی را محکوم کرد

شورای امنیت حمله تروریستی در مالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حمله به هیات این سازمان در مالی را که به کشته شدن یک تن از نیروهای حافظ صلح و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر انجامید، محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، شورای امنیت در بیانیه‌ای که با اجماع نظر اعضاء (۱۵ کشور) صادر شد، از دولت انتقالی

شورای امنیت حمله تروریستی در مالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حمله به هیات این سازمان در مالی را که به کشته شدن یک تن از نیروهای حافظ صلح و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر انجامید، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، شورای امنیت در بیانیه‌ای که با اجماع نظر اعضاء (۱۵ کشور) صادر شد، از دولت انتقالی مالی خواست تا تحقیقات فوری را درخصوص این حمله و سپردن جنایت‌کاران به دست عدالت به عمل آورد.

در این بیانیه آمده است: حملاتی که نیروهای حافظ صلح را هدف قرار می‌دهد، بر اساس قانون بین الملل، جنایت جنگی است و پیوستن به برنامه ریزی یا نظارت و هدایت یا انجام حملات به نیروهای حافظ صلح، پایه و اساسی برای إعمال تحریم‌ها بر اساس قطعنامه‌های ذی ربط شورای امنیت است.

طبق این بیانیه، تروریسم با تمامی مظاهر و أشکال آن، یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی است و هرگونه اقداماتی تروریستی اقداماتی جنایت‌کارانه و بدون توجیه به حساب می‌آید؛ حال هر انگیزه‌ای که داشته باشد و هرکجا و هر زمان و از سوی هر عاملانی رخ دهد.

اعضای شورای امنیت نگرانی خود را نسبت به وضعیت امنیتی در مالی ابراز کرده و طرف‌ها در این کشور را به اجرای کامل توافق صلح و مصالحه بدون تاخیر بیشتر ترغیب کردند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها