تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 11:03
202 بازدید
کد خبر : 184995

ضریب محرومیت در اختصاص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است

ضریب محرومیت در اختصاص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است

ایسنا/ایلام رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس با انتقاد از اینکه محرومیت استان‌های کمتر برخوردار در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است، گفت: عمدتا بودجه کشور براساس دو پارامتر جمعیت و مساحت تنظیم شده و ضریب محرومیت در این روش از بودجه نویسی لحاظ نشده که این موضوع خلاف رویه اصلاح ساختار بودجه است. «علی‌اکبر بسطامی»

ضریب محرومیت در اختصاص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است

ایسنا/ایلام رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس با انتقاد از اینکه محرومیت استان‌های کمتر برخوردار در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است، گفت: عمدتا بودجه کشور براساس دو پارامتر جمعیت و مساحت تنظیم شده و ضریب محرومیت در این روش از بودجه نویسی لحاظ نشده که این موضوع خلاف رویه اصلاح ساختار بودجه است.

«علی‌اکبر بسطامی» در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به فرا رسیدن فصل تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در تلاش هستیم در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه و با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره، استان را از فقر مفرط به سمت توسعه حرکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ایرادات وارده به لایحه بودجه این است که این لایحه متناسب با آنچه که رهبری در اصلاح ساختار بودجه مدنظر داشتند، تنظیم نشده است، گفت: عمدتا بودجه کشور براساس ۲ پارامتر جمعیت و مساحت تنظیم شده که ضریب محرومیت در این نوع بودجه ریزی لحاظ نمی‌شود که این موضوع خلاف رویه اصلاح ساختار بودجه است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اعتبارات در مناطق نفت خیز از محل اعتبارات نقد پیش‌بینی می‌شود که با توجه به جزر و مدهای سیاسی معمولا این اعتبارات تامین نمی‌شود و مناطق نفت خیز به صورت دوجانبه ضرر می کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید  کرد: اعتبارات گلوبال بودجه نیز به ضرر مناطق محروم است چرا که این اعتبارات نیز براساس قدرت چانه زنی توزیع می شود و استان های کوچک به طور معمول کمتر مورد توجه قرار می گیرند که امیدواریم به کمک استاندار جدید و دیگر مسئولان بتوانیم دوران گذری برای ایلام از فقر به سمت توسعه متوازن ایجاد کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها