تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 15:47
162 بازدید
کد خبر : 183865

قاهره: جای نگرانی درباره تعامل با بایدن وجود ندارد

قاهره: جای نگرانی درباره تعامل با بایدن وجود ندارد

وزیر خارجه مصر تأکید کرد، هیچ جای نگرانی یا خوش‌بینی درباره تعامل با دولت جدید آمریکا وجود ندارد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنانی گفت:ما زمانی که به یک سند پایبند هستیم و آن را امضا می‌کنیم همواره به آن عمل کرده و احترام می‌گذاریم.

قاهره: جای نگرانی درباره تعامل با بایدن وجود ندارد

وزیر خارجه مصر تأکید کرد، هیچ جای نگرانی یا خوش‌بینی درباره تعامل با دولت جدید آمریکا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنانی گفت:ما زمانی که به یک سند پایبند هستیم و آن را امضا می‌کنیم همواره به آن عمل کرده و احترام می‌گذاریم. مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر ازسرگرفت و ممنوعیت پرواز را لغو کرد. ما درصدد تعیین موعدی با طرف قطری درباره ارزیابی تعهدات نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) در شهر العلا عربستان هستیم.

وی درباره روابط با دولت جدید آمریکا گفت: روابط مصر و آمریکا در طول چهار دهه مستحکم و استراتژیک بوده است. مطمئنا نقطه اشتراک و اختلافاتی وجود دارد اما اختلاف به معنی دور بودن نیست. تماس با سفارت مصر در واشنگتن و مسئولان وزارت خارجه آمریکا و شورای امنیت ملی کاخ سفید به صورت مستمر وجود دارد.

شکری درباره نگرانی مصر درخصوص دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت:نگرانی در روابط بین المللی جایی ندارد اما دولت آمریکا هنوز موضع خود را در قبال مسائل منطقه‌ای توضیح نداده و ما باید از این موضع اطلاع یافته و آن را ارزیابی و درباره مسیر داوری کنیم. ما به تلاش مشترک برای مقابله با چالش‌ها نیاز داریم. هیچ جای نگرانی یا خوش‌بینی وجود ندارد اما اداره روابط به روال طبیعی در جریان است.

مخالفان مصری روی دولت بایدن برای فشار بر نظام مصر درباره پرونده حقوقی این کشور حساب باز کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها