تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 11:01
163 بازدید
کد خبر : 193143

لزوم ورود شورا به تعیین تکلیف وظایف سازمان فرهنگی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران

لزوم ورود شورا به تعیین تکلیف وظایف سازمان فرهنگی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران

عکس آرشیوی است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از لزوم تعیین تکلیف وظایف و اختیارات سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی اجتماعی خبر داد. به گزارش ایسنا، میثم امرودی در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در  مورد موازی کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی

لزوم ورود شورا به تعیین تکلیف وظایف سازمان فرهنگی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران
عکس آرشیوی است

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از لزوم تعیین تکلیف وظایف و اختیارات سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم امرودی در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در  مورد موازی کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری گفت: همان طور که می دانید مدتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بودم وحالا رئیس سازمان فرهنگی وهنری هستم و ساختار هر دو حوزه کاری را به خوبی می دانم.

وی با بیان این که سازمان فرهنگی و هنری مکان محور است و با داشتن فرهنگ سرا و مکان های فرهنگی که دارد به ارائه خدمات در حوزه فرهنگی و هنری می پردازد اما معاونت فرهنگی و اجتماعی موضوع محور است و با داشتن اداره کل هایی همچون بانوان، سلامت و غیره نسبت به پاسخگویی به نیازهای شهری اقدام می کند، گفت: با این حال از نظر ساختاری شاهد موازی کاری  و تلاقی فعالیت ها هستیم که در دوره چهارم شورای شهر لایحه ای  به شورا آمد تا نسبت به تعیین تکلیف وظایف این دو مجموعه اقدام شود که بررسی آن انجام نشد و حالا تعیین تکلیف وظایف این دو مجموعه بر عهده شورا است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که مسائلی همچون آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، طلاق و بیکاری از جمله مسائلی است که معاونت فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در این حوزه فعالیت کند، تصریح کرد: سازمان فرهنگی و هنری نیز بر روی اهداف هنری و فرهنگی متمرکز می‌شود و سازمان این توانایی را دارد که در صورت ارائه بودجه بتواند اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی و هنری انجام دهد.

امرودی با بیان این که مثلا در حوزه موزه داری حدود ۱۲ موزه در اختیار سازمان است که ما مجوز موزه داری نیز اخذ کردیم، گفت: مابقی موزه های شهرداری فقط اسم موزه دارند در حالی که باید استانداردهای میراث را نیز پاک کنند و وحدت مدیریتی می‌تواند موجب یکپارچگی در امور شود.

وی در خصوص وضعیت هرندی نیز با بیان این که در دوره ای که ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی بودیم یک زنجیره برای حل آسیب  های اجتماعی تدوین شد اما متاسفانه در دوره معاونت اجتماعی قبل شهرداری کمتر به این موضوع پرداخته شده و حتی برخی مراکز بهاران تعطیل شدند، گفت: البته به لطف خدا ساماندهی مجددا شروع شده و با توجه به اراده جدی شهرداری، به این مساله خوشبین هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها