تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 10:49
191 بازدید
کد خبر : 192819

مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند

مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند

عکس تزیینی است ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، گفت: مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند. سیدحامد برکاتی در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی در حوزه وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، علت تشکیل این جلسه را پیگیری وضعیت نامناسب

مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، گفت: مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند.

سیدحامد برکاتی در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی در حوزه وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، علت تشکیل این جلسه را پیگیری وضعیت نامناسب ۷ استان کشور از جمله مازندران از نظر جمعیتی اعلام کرد و گفت: تصور و باور در این برنامه این است که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت بتوان با بررسی عوامل کاهش جمعیت در جهت افزایش آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه مازندران و گیلان در صدر بحران جمعیتی قرار دارند، افزود: کلید جمعیت در دنیای آتی نهاد خانواده است که در دنیای غرب از دست رفته اما در کشور ما همچنان یک ویژگی مهم و مثبت محسوب می شود که نگاه به خانواده گره گشا است.

برکاتی افزود: ترویج فرزندآوری در افرادی که ازدواج کردند اولویت اصلی ما است.

در سال ۱۴۲۰ کشوری سالمند می‌شویم

علی شیرازی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران، نیز در این نشست با تشکر و قدردانی از مدیریت حوزه سلامت و کادر بهداشت و درمان استان در راستای اجرای مراقبت ها و کنترل بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: خانواده عنصر تشکیل دهنده جامعه می‌باشد و ملاک اقتدار کشورها وضعیت جمعیتی آنها است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش جمعیت و پدیده سالمندی هستیم، افزود: در سال ۱۴۲۰ به کشوری سالمند تبدیل خواهیم شد و این مسئله خود باعث افزایش هزینه‌های اقتصادی در کشور و بروز مسائل امنیتی می شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران به بیانیه سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و ادامه داد : ما باید کشور را از آسیب ها و چالش های مشکلات جمعیتی نجات دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها