تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:57
193 بازدید
کد خبر : 184985

مانورهای نیروهای اتمی استراتژیک روسیه اوایل ۲۰۲۲ برگزار می‌شوند

مانورهای نیروهای اتمی استراتژیک روسیه اوایل ۲۰۲۲ برگزار می‌شوند

یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مانورهای استراتژیک فرماندهی و ستاد تحت عنوان “تندر” با مشارکت کل سه شاخه نیروهای اتمی استراتژیک روسیه اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع گفت: مانورهای تندر با مشارکت سه شاخه نیروهای اتمی روسیه برای ابتدای سال

مانورهای نیروهای اتمی استراتژیک روسیه اوایل ۲۰۲۲ برگزار می‌شوند

یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مانورهای استراتژیک فرماندهی و ستاد تحت عنوان “تندر” با مشارکت کل سه شاخه نیروهای اتمی استراتژیک روسیه اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع گفت: مانورهای تندر با مشارکت سه شاخه نیروهای اتمی روسیه برای ابتدای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری تاس هیچ تاییدیه رسمی درباره این اطلاعات ندارد.

مانورهای استراتژیک فرماندهی و ستاد نیروهای اتمی استراتژیک هر ساله برگزار می‌شوند. معمولا در چهارچوب این مانورها یک حامل موشک‌انداز زیرزمینی از ناوگان “شمالی” یک موشک بالستیک قاره‌پیما را به طرف هدفی در میدان آزمایشی “کورا” در شبه‌جزیره کامچاتکا شلیک می‌کند و یک زیردریایی اتمی نیز از ناوگان اقیانوس آرام یک موشک بالستیک قاره‌پیما را به طرف هدفی در میدان آزمایشی “چیژا” در شمال روسیه شلیک می‌کند. نیروهای موشکی استراتژیک روسیه همچنین پرتاب‌های آزمایشی جنگی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را اجرا می‌کنند و موشک‌های کروز توسط جنگنده‌های نیروهای هوافضا شلیک می‌شوند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ۱۲ دسامبر سال گذشته در نشستی اعلام کرده بود که مانورهای استراتژیک فرماندهی و ستاد “تندر” و “ووستوک” قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها