تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 22:08
131 بازدید
کد خبر : 208407

مرسدس ویژن One-Eleven یک کانسپت سوپراسپرت EV لیز است

مرسدس ویژن One-Eleven یک کانسپت سوپراسپرت EV لیز است

  این نام ادای احترام به نمونه‌های آزمایشی قبلی C111 این شرکت است و خود خودرو به آنچه از خودروهای عملکرد الکتریکی مرسدس بنز در آینده انتظار می‌رود اشاره می‌کند. نمونه‌های اولیه مرسدس بنز C111 در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به عنوان بستر آزمایشی برای فناوری‌های پیشرانه در حال ظهور، مجهز به مجموعه‌ای از موتورهای

 

این نام ادای احترام به نمونه‌های آزمایشی قبلی C111 این شرکت است و خود خودرو به آنچه از خودروهای عملکرد الکتریکی مرسدس بنز در آینده انتظار می‌رود اشاره می‌کند.

نمونه‌های اولیه مرسدس بنز C111 در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به عنوان بستر آزمایشی برای فناوری‌های پیشرانه در حال ظهور، مجهز به مجموعه‌ای از موتورهای توربو دیزل و چرخشی وانکل بود. اکنون، در حالی که صنعت خودروسازی از موتورهای احتراقی به سمت نیروی الکتریکی فاصله می گیرد، مرسدس از مفهوم Vision One-Eleven رونمایی کرده است که مانند پیشین خود، به عنوان پیش بینی کننده چگونگی انطباق این برند با تغییر چشم انداز خودرو عمل می کند.

 

ظاهر براق ابرخودروی Vision One-Eleven به وضوح از نمونه اولیه C111 الهام گرفته شده است، با رنگ نارنجی پر جنب و جوش و با درهای چشمگیر درهای چشمگیر مجهز شده است. شبح کانسپت دارای یک خط است که در یک انحنای کم عمق از جلو به عقب حرکت می کند، که بازتاب طرح های آیرودینامیک کابین رو به جلو از خودروهای برقی فعلی مرسدس مانند EQS و EQE است. در اوج سقف، ارتفاع آن فقط ۴۶ اینچ است و طراحی با دامن های جانبی مشکی درشت، شکاف جلو و دیفیوزر پشت غاردار با نور پس زمینه آبی پایه گذاری شده است. مرسدس می گوید که این باعث می شود One-Eleven به نظر برسد که با سطح جاده ترکیب شده است و همچنین به لهجه های مشکی C111 اشاره می کند.

 

به جای جلوپنجره، قسمت جلوی One-Eleven دارای یک صفحه بیضی شکل با LED های پیکسلی است که شبیه چراغ های مه شکن C111 است و همچنین می تواند پیام هایی را برای عابران پیاده و سایر رانندگان نمایش دهد. پنل مشابهی در انتهای عقب و الگوی پیکسلی مشابهی روی شیشه‌های مات ظاهر می‌شود، ویژگی‌ای که در دیگر کانسپت‌های مرسدس مانند Vision AMG دیده‌ایم. طراحی پیچیده چرخ های عظیم به منظور شبیه سازی سیم پیچ های داخل موتورهای الکتریکی است.

 

فضای داخلی شگفت آور

اگرچه نمای بیرونی One-Eleven فریاد می‌زند سوپراسپرت با عملکرد بالا، کابین می‌تواند به یک سالن استراحت تبدیل شود، موضوعی مشترک در میان کانسپت‌های الکتریکی آینده‌نگر. با توجه به بدنه کم ارتفاع، فضای داخلی جادار است، با فضای زیادی برای نشستن صندلی‌ها به عقب، زیرا هیچ موتوری فضایی را پشت سر راننده اشغال نمی‌کند. حالت “مسابقه” پشتی صندلی ها را می بیند که به حالت عمودی بالا می روند.

رنگ نارنجی متمایز در داخل One-Eleven نیز ظاهر می شود، با چرم رنگی روشن – که مرسدس می گوید با استفاده از پوسته دانه قهوه دباغی شده است – در تضاد با مواد سفید داشبورد ساخته شده از پلی استر بازیافتی است. این داشبورد ساده است و دارای صفحه نمایش پیکسلی LED با عرض تمام است که برای یادآوری اخبار قدیمی است که اطلاعات مهمی مانند سرعت را نمایش می دهد. همچنین کدهای QR را نشان می دهد که به آثار هنری دیجیتال پیوند می خورند و سپس روی صفحه لمسی ظاهر می شوند. از ما نپرسید چرا

 

صندلی‌های نقره‌ای براق شبیه لباس‌های فضانوردی رترو هستند و با آلومینیوم صیقلی روی صفحه‌ها و سوئیچ‌ها و همچنین پدال‌های گاز و ترمز تکمیل می‌شوند. فرمان با روکش چرمی، به شکل مستطیل غیر معمول، دارای یک صفحه نمایش لمسی کوچک است که از ستون فرمان بیرون زده و به سمت راننده زاویه دارد. مرسدس همچنین به یک هدست واقعیت افزوده اشاره کرد که کل فضای داخلی را با کنترل های سه بعدی، نمادها و نقشه ها برای ناوبری تبدیل می کند. سیستم AR همچنین باعث می‌شود که ستون‌های A و کاپوت One-Eleven شفاف به نظر برسند و دید به بیرون را بهبود می‌بخشند.

 

جزئیات موتور و باتری

نیرو دادن به One-Eleven مفهومی یک موتور شار محوری است که مرسدس به طور مبهم آن را “فوق العاده قدرتمند” توصیف می کند و توسط یک شرکت باتری سازی بریتانیایی به نام YASA ساخته شده است که این خودروساز به طور کامل در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد. مرسدس می گوید این فناوری برای نسل بعدی خود در حال توسعه است. از خودروهای الکتریکی، توضیح می دهد که وزن موتورهای شار محوری یک سوم وزن یک واحد شار شعاعی به همان اندازه قدرتمند است، موتورهایی که در حال حاضر توسط اکثر خودروهای الکتریکی استفاده می شود. همچنین یک سوم فضا را اشغال می کند.

این باتری از «سلول‌های استوانه‌ای خنک‌شده با مایع با شیمی سلولی جدید» تشکیل شده است که مرسدس می‌گوید از آموخته‌های مرسدس-ای‌ام‌جی پرفورمنس پیشرانه، که مسئول واحدهای قدرت در مسابقات فرمول ۱ این شرکت است، استفاده کرده است. در حالی که Vision One-Eleven مطمئناً برای تولید مقید نیست، طراحی زیبا باید الهام بخش خودروهای آینده مرسدس باشد و ما انتظار داریم که موتورهای شار محوری در طی چند سال آینده راه خود را به خودروهای الکتریکی این برند بیابند. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها